Cum arata CV-ul ideal pentru angajare pe timp de criza

Autor: Razvan Muresan Postat la 08 septembrie 2010 1869 afişări

Datele teoretice ale problemei: 680.000 de someri isi cauta un loc de munca. Se cer: un CV scris bine si o prestatie de nota zece la interviul de angajare. De calculat: cat de bine stiu candidatii sa treaca prin furcile caudine ale recrutatorilor?

O alta sectiune eliminatorie e cea a pasiunilor si a abilitatilor, unde unii candidati sunt excesiv de "plastici" in descrierea pe care o fac, tin sa iasa in evidenta prin hobby-uri ciudate sau, dimpotriva, se prezinta strict in niste sabloane generale, care se pot potrivi oricui. Peste toate, poza din CV nu trebuie sa fie strict de buletin, dar nici sa improvizeze prin foarte multa creativitate. "Pozele ciudate merg mana in mana cu mesajul transmis in CV, deci te convingi repede sa nu chemi candidatul respectiv la interviu", constata consultantul Monica Dona.

SOCIABILI, COMUNICATIVI SI IDENTICI (CV-ul ideal pentru angajare pe timp de criza)

Pentru obtinerea unui loc de munca, candidatul poate merge la agentia de recrutare, daca vrea sa aleaga un intermediar, sau la departamentul de resurse umane al companiei care face recrutari. Chiar daca nu vorbim despre solicitarea unui anumit post, se poate exprima insa si altfel interesul pentru compania respectiva. E vorba de scrisoarea de intentie trimisa potentialului angajator, iar redactarea ei este importanta pentru a defini personalitatea celui ce o trimite.

De cele mai multe ori, scrisoarea respectiva este insa pur si simplu copiata de pe internet. "De fiecare data cand deschidem o scrisoare de intentie apare acelasi format: candidatii se prezinta in majoritate ca animati de entuziasm, comunicativi, sociabili, au o experienta relevanta, desi multi nici nu au lucrat pana in acel moment", comenteaza reprezentantul Lugera & Makler.

Monica Dona e de parere ca e mai bine sa se trimita numai CV-ul in loc ca autorul sa se inspire cap-coada pentru o scrisoare de intentie de pe diverse pagini de internet. Altfel, recruiterul nu mai are interes sa o citeasca pana la capat si va trece peste acel candidat.

VREAU SI O MASINA NEAGRA (CV-ul ideal pentru angajare pe timp de criza)

Mihaela Perianu conduce firma de recrutare AIMS, a carei activitate se concentreaza preponderent pe segmentele de middle si top management. "Mi se pare mult mai dura strategia de marketing in vanzarea de produse decat cea a unui om de a se vinde", incepe Perianu o discutie cu BUSINESS Magazin. La acest nivel, candidatii stiu cum sa se prezinte, insa problemele mai mari apar de regula in randul celor mai tineri, aflati la inceput de drum. "E firesc sa nu stie, pentru ca nu au de unde sa stie, iar in plus vine si presiunea psihologica de a nu avea experienta." Pentru o perioada de criza, acesta este un mare minus, atat timp cat angajatorii sunt interesati de oameni cu experienta, care sa produca din prima clipa. In plus, daca pana nu demult se cautau pentru functii de conducere persoane pana la 30 de ani, acum tendinta pentru zona de varf in management pare a fi de a privi catre segmentul 30-45. "Nu as vrea sa fiu acum tanar absolvent. E un moment istoric foarte neplacut. Ghinionul e ca au nimerit intr-o perioada cand putini mai au nevoie de absolventi."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/cum-arata-cv-ul-ideal-pentru-angajare-pe-timp-de-criza-7100530
7100530
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.