Producatorii de anvelope se numara printre castigatorii crizei

Postat la 19 iulie 2010 380 afişări

Au redus saptamana de lucru, si-au pus problema concedierilor, dar acum se gandesc din nou sa angajeze si figureaza printre castigatorii crizei. Sunt fabricile din Romania ale gigantilor Michelin, Continental si Pirelli si au planuri de dezvoltare importante, mai ales pentru export.

CEI TREI GIGANTI

Cu 8.300 de angajati, Continental este de departe cel mai mare investitor strain in industria de componente auto, cu aproape jumatate de miliard de euro in ultimii zece ani, adica la fel de mult ca Michelin si Pirelli la un loc.

"Am inceput cu zece oameni acum 10 ani in Romania. In prezent, in ceea ce priveste cercetarea si dezvoltarea, unde avem 2.600 de oameni, iar Romania este pe locul doi dupa Germania. Avem inca 70 de milioane de euro pentru activitatile automotive si rubber (fabrica de anvelope - n.red) si ne vom concentra pe cercetare si dezvoltare", a mai spus von Albrichsfeld.

Producatorul german, cu afaceri estimate la peste 600 de milioane de euro anual in Romania, a deschis in 2000 un centru de cercetare si dezvoltare in Timisoara, in acelasi an cu constructia fabricii de anvelope. Ulterior, prin investitii greenfield si achizitii in Timisoara, Sibiu, Slatina, Iasi, Arad si Satu Mare, compania a ajuns la 8 centre de productie in cinci locatii, 3 centre de cercetare si dezvoltare si doua investitii realizate in parteneriat. Printre ele se afla o fabrica de cord metalic in Slatina, unde s-a asociat cu Pirelli pentru productia unei componente de baza pentru anvelope.

Venit cu doar patru ani in urma pe piata, Pirelli a ajuns deja prin fabrica de anvelope pe care a facut-o la Slatina la afaceri anuale de 200 de milioane de euro.

BUSINESS Magazin a fost printre putinele publicatii care avea ocazia in urma cu cativa ani sa viziteze uzina Pirelli, care se afla inca in dezvoltare. Acum insa, se lucreaza la capacitate maxima, toate sectiile sunt pline de utilaje, fluxurile tehnologice sunt puse la punct, iar la finalul fiecarei zi de lucru se aranjeaza in depozite inca 16.000 de noi anvelope. Comparativ cu Continental, care produce anual mai mult de 14 milioane de anvelope, Pirelli are o productie maxima de 4 milioane de unitati. Dar doar deocamdata, pentru ca italienii au socotit criza mondiala o perioada propice pentru continuarea investitiei si constructiei celei de-a doua unitati de productie a fabricii, unitate care va dubla volumul anual de anvelope.

"Ne gandim la viitor, este momentul potrivit pentru constructie. Este un plan pus la punct din 2005-2006, am luat in considerare orice ar putea sa se intample in piata si ne-am gandit la viitor", explica in primavara acestui an Giuseppe Cangelosi, directorul general al Pirelli Tyres Romania, cel care continua acum proiectele initiate de Enrico Malerba, care a coordonat activitatea locala incepand cu 2005.

Michelin este singurul producator care a intrat pe piata locala prin achizitii, dupa ce in 2001 a preluat pentru aproximativ 90 de milioane de euro fabricile Silvania Zalau si Victoria Floresti de la grupul Tofan. Impreuna, fabricile locale insumeaza afaceri de circa 400 de milioane de euro.

In anii urmatori, Michelin a completat activitatea locala cu investitii care au atins 250 de milioane de euro, unde intra si costurile pentru fabrica de cord metalic din Zalau. Tot aici top managementul grupului Michelin intentioneaza sa dezvolte viitoare investitii. "Facem multe lucruri in Romania, inclusiv activitati de inginerie. Ne uitam la cateva proiecte speciale pentru Zalau, dar nu pot spune prea multe acum. Acolo avem o fundatie buna si am lucrat bine in ultimii zece ani", a declarat Pete Selleck, membru al consiliului executiv Michelin si presedinte al diviziei de anvelope de camion Michelin. El nu a specificat daca noile proiecte presupun dezvoltarea productiei de anvelope de camion sau a productiei de cord metalic, care exporta pentru multe fabrici din cadrul grupului, inclusiv in SUA.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
industrie,
anvelope,
Michelin,
Continental,
Pirelli
/analize/industrie/producatorii-de-anvelope-se-numara-printre-castigatorii-crizei-6585236
6585236
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.