Producatorii de anvelope se numara printre castigatorii crizei
Au redus saptamana de lucru, si-au pus problema concedierilor, dar acum se gandesc din nou sa angajeze si figureaza printre castigatorii crizei. Sunt fabricile din Romania ale gigantilor Michelin, Continental si Pirelli si au planuri de dezvoltare importante, mai ales pentru export.
"VA RUGAM SA NU DECALIBRATI APARATELE"
In una dintre fabricile Continental Automotive din Timisoara sute de ingineri romani proiecteaza structura componentelor, realizeaza teste, scriu softurile de operare. Este cea mai noua si cea mai tehnologizata fabrica, astfel incat formalitatile de acces depasesc cu mult controlul formal la imbarcarea in avion. Inainte de vizita in hala unde sunt asamblate instrumente de bord si de control pentru masinile Daimler, GM sau Fiat, am primit instructajul directorului fabricii si am imbracat echipamentul obligatoriu. Pe langa halatul de farmacist am incaltat si sosonii de protectie, moment in care inginerul insarcinat cu explicatiile a intervenit rapid.
"Va rugam sa legati si panglica conductoare a sosonilor. Serveste la disiparea energiei statice, rezultata in timpul mersului, direct in podeaua speciala pentru a nu decalibra instrumentele. Utilizam aparatura foarte sensibila la variatiile de tensiune, iar o decalibrare poate influenta calitatea produsului si cresterea mediei rebuturilor." Am observat apoi cum mii de elemente conductoare sunt inserate in placile de baza, care sunt utilizate apoi la un modul de comanda sau cum sunt asamblate ecranele care sunt montate pe consola centrala a unui automobil Opel Insignia.
Pe un ecran din hala de productie erau atent proiectate anumite faze din fluxul tehnologic, un element esential fiind cota rebuturilor in totalul productiei. "Cand cota trece de zona verde avem o problema. E foarte important pentru noi sa producem cat mai putine rebuturi. Sine si de costuri si in asa fel stim sigur ca vor fi livrate numai piese corecte", a adaugat acelasi inginer.
Dupa experienta practica am urmat un tur al departamentelor de cercetare si dezvoltare de la etajele superioare ale cladirii, unde ingineri romani de 25 - 35 de ani desenau modele de panouri de bord, scriau software-ul pentru modulul de declansare a airbagurilor sau pentru controlul cadranelor de viteza sau turatie. Printre birouri isi faceau loc si bancuri de testare, unde inginerii cu mai multa experienta se amuzau desfasurand teste de fiabilitate pe anumite componente care echipeaza deja Audi, Mercedes sau care sunt de abia in dezvoltare pentru viitoarele automobile hibride si electrice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro