Vrei să începi o afacere în retail sau producţie? Cât te costă un spaţiu?
Întrebat în urmă cu un an despre ce şi-ar dori să se facă atunci când va creşte, fiul meu, acum în vârstă de aproape 14 ani, a răspuns că vrea să fie un om de afaceri important, deoarece vrea să-i demonstreze tatălui său că poate şi pentru că nu-i place să primească ordine. M-a surprins răspunsul său, ştiind, din experienţele din jurul meu, că “spiritul antreprenorial” în general se moşteneşte, ceea ce nu era cazul, atât eu cât şi soţul meu fiind angajaţi. Dar probabil că dorinţa de a demonstra ceva cuiva şi de a fi propriul stăpân sunt motoare puternice pentru tineri, care într-un număr din ce în ce mai mare îşi iau viaţa în mâini şi pornesc propria afacere.
Retailul de nişă, potrivit start-up-urilor
În ultimii ani în România au intrat majoritatea lanţurilor internaţionale de fashion, dar şi retailul din domeniul food este foarte bine reprezentat pe piaţa locală. În aceste condiţii, intrarea pe aceste segmente, dominate de grupuri cu o putere financiară semnificativă, ar putea fi o iniţiativă sortită eşecului.
"În fashion sau food piaţa este în mare măsură saturată, iar succes ar putea avea afacerile de nişă, care aduc un element de specificitate. De exemplu, micile magazine deschise de edituri în galeriile comerciale au succes. Un alt business care a luat avânt în ultima perioadă în Bucureşti este cel de comercializare a bicicletelor", spune Andrei Văcaru.
Sunt însă tineri care, din pasiune, au curajul să intre şi pe pieţe mature şi acoperite de marile nume internaţionale.
Este cazul unei tinere care creează şi vinde haine, confecţionate în casa părinţilor din Oradea. Un designer tânăr şi plin de ambiţie, iubitor de tot ceea ce înseamnă artă şi frumos - aşa poate fi descrisă Florentina Kutlak. Demersurile din copilărie pentru a avea cele mai bine îmbrăcate păpuşi au fost urmate de dorinţa de a vedea încântarea pe chipurile celor care-i poartă creaţiile. Studiile în domeniu au fost următorul pas logic: Florentina a urmat cursurile Facultăţii de Arte Vizuale din Oradea, domeniul arte decorative. Iar acum este printre primii tineri care au depus proiecte pentru a primi finanţare de la stat prin programul destinat întreprinzătorilor de până în 35 de ani, lansat anul trecut.
"Am obţinut 8.000 de euro prin program şi încă 8.000 de euro de la bancă pentru a cumpăra utilaje profesioniste. În prezent suntem doi angajaţi, eu şi mama, şi îmi lucrez creaţiile în casa părinţilor. Aş vrea să mă extind, dar nu în perioada imediat următoare. Vreau să accesez fonduri europene pentru extindere", spune Florentina Kutlak.
Ea povesteşte că vinde hainele create de ea pe internet şi într-un magazin care promovează tinerii designeri, deschis în parcul de retail ERA Shopping Park Oradea. În acelaşi timp, Florentina spune că ar avea nevoie de un spaţiu de producţie mai mare şi de mai multe croitorese pentru a face pasul spre extindere.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro