Cel mai luxos mall din Bucuresti, aproape de deschidere (GALERIE FOTO)

Postat la 05 iulie 2010 643 afişări

E de lux. Ba nu, e departe de asa ceva! Isi va gasi locul sau pe piata. Ba nu, este un proiect gresit, trebuia facut altfel. Este maximul de calitate pe care si-l permite piata. Dar nu poti pune langa lux un magazin pentru mase. Ce se va intampla pana la urma cu magazinul Cocor, in jurul caruia se poarta aceste discutii?

Monica Barbu, vicepresedinte al companiei de consultanta imobiliara The Advisers Knight Frank si unul din cei mai experimentati consultanti de profil, considera ca piata nu e suficient de dezvoltata pentru un concept de centru comercial de lux intr-o zona care nu este considerata o destinatie specifica, spre deosebire de Calea Victoriei. Pe de alta parte, proiectul Cocor este amplasat totusi central si mai ales dispune de o parcare, ceea ce nu se poate spune despre magazinele de pe Calea Victoriei. "Este departe de a fi ceea ce si-au dorit, un magazin de lux. Este vina dezvoltatorului, pentru ca nu are experienta. Se dorea a fi un proiect de lux, dar a venit criza", declara Roxana Stanciulescu, directoarea departamentului de retail de la Jones Lang LaSalle Romania.

Mai multe surse din piata imobiliara sustin ca modelul de inchiriere cu care s-a plecat la drum a fost gresit, fiindca s-a dorit sa se obtina cel putin doua oferte pentru acelasi spatiu comercial - practic, o licitare a spatiului. A rezultat un nivel al chiriilor "mult prea ridicat", care in conditii de criza si din cauza carentelor din definirea conceptului, a dus la absenta numelor mari din segmentul de lux, sustin unii consultanti. Dincolo de greutatea de a clasifica tipul de concept al Cocor Department Store, niciunul din marile nume ale industriei de lux, precum Louis Vuitton, Prada, Armani sau Hermès, nu figureaza printre chiriasii proiectului.

Diferenta dintre marcile prezente in proiect i-a facut pe actionarii lantului de magazine de bijuterii si accesorii Cellini sa nu semneze un contract de inchiriere, desi se aflau in negocieri avansate. "Motivul pentru care nu s-a mai incheiat contractul de inchiriere cu Cocor SA a fost dezacordul marcilor premium de a fi sub acelasi acoperis cu marcile aflate in portofoliul Cocor SA. Nu a fost o problema de finantare, ci una logistica", declara Alessandro Amato, unul din proprietarii Cellini, ca raspuns la afirmatia presedintelui Cocor care sustine ca acest contract nu a mai fost incheiat din pricina dificultatilor de finantare.

Potrivit contractelor semnate pana acum, in centrul comercial ar urma sa apara marci ca D&G, dar si Levi's Kids sau Braiconf. "Nu poti pune marci de lux langa marci premium si marci pentru mase", spune Roxana Stanciulescu, care considera ca astfel se dilueaza conceptul de lux.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/imobiliare/cel-mai-luxos-mall-din-bucuresti-aproape-de-deschidere-galerie-foto-6480320
6480320
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.