Cel mai luxos mall din Bucuresti, aproape de deschidere (GALERIE FOTO)

Postat la 05 iulie 2010 643 afişări

E de lux. Ba nu, e departe de asa ceva! Isi va gasi locul sau pe piata. Ba nu, este un proiect gresit, trebuia facut altfel. Este maximul de calitate pe care si-l permite piata. Dar nu poti pune langa lux un magazin pentru mase. Ce se va intampla pana la urma cu magazinul Cocor, in jurul caruia se poarta aceste discutii?

"Nu am schimbat cu nimic proiectul, nu era exclusiv de lux la inceput, ca acum sa nu mai fie. Scopul nostru nu a fost sa avem numai branduri de cinci stele, ci sa obtinem un optim intre chirii si valoarea marcilor", afirma Barbulescu. Sistemul de rating de care vorbeste se refera la o formula care ia in calcul aspecte precum importanta marcii - stelele mentionate mai sus -, chiria la care se semneaza contractul, prezenta marcii in Romania si numarul de magazine pe care chiriasul le va deschide in proiect. Barbulescu sustine ca media ratingurilor a scazut cu un punct in ultimul an si jumatate, situandu-se in continuare peste minimul stabilit de trei stele ca medie a criteriilor enuntate anterior.

Media ar putea fi insa obtinuta si printr-o chirie mai ridicata - care are si cea mai mare pondere in calcularea ratingurilor - in dauna importantei marcilor, idee sustinuta de Aurel Besliu si de unii consultanti imobiliari. "Conceptul a fost definit din start gresit si apoi a fost redefinit tot gresit. A fost definit ca un concept de lux de prima mana, ceea ce nu este", sustine Besliu. Planul sau ar fi fost si mai indraznet: o cladire cu 25 de etaje care sa fie impartita in hotel, spatii de birouri, parcare si o zona comerciala de lux, amplasata doar la subsol, parter si etajul 1.

Actionarul minoritar sustine ca marcile de lux nu ar inchiria suprafete la etajele superioare, asa incat ocuparea acestora se anunta dificila. La data redactarii articolului de fata, aproximativ 80% din suprafata centrului comercial era inchiriata, pentru 60% fiind depuse si scrisori de garantie, potrivit datelor furnizate de presedintele companiei. "Am avut renegocieri de chirii, de la 90 de euro pe metru patrat am ajuns la 80, de la 130 la 100. Celor care nu au garantiile le pot cere doar o luna de chirie drept garantie, marcilor de patru stele le oferim si posibilitatea de a plati doar chirie procentuala si acordam si bonusuri in publicitate pe fatada proiectului", afirma Barbulescu, sustinand ca media chiriilor este in continuare mai ridicata decat cea din planul de afaceri aprobat initial.

Disputele dintre actionari s-au referit si la alte aspecte, precum valoarea investitiei sau remuneratiile conducerii executive a companiei. Dincolo de acestea, avand in vedere ca proiectul a ajuns aproape de stadiul finisajelor, ramane intrebarea daca Cocor Department Store va avea cumparatori.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/imobiliare/cel-mai-luxos-mall-din-bucuresti-aproape-de-deschidere-galerie-foto-6480320
6480320
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.