Noile strategii ale retailerilor de incaltaminte

Autor: Rosca Cristina Postat la 02 iulie 2011 1588 afişări

Schimbarile pietei din ultimii ani au facut ca pantofii din rafturi sa se delimiteze clar dupa pret, tara de productie, pret, numele de pe eticheta, locul unde sunt expusi si pret. Cum se muleaza retailerii pe noul model de business?

Astfel, retailerul de incaltaminte si accesorii Benvenuti a avut in 2010 cele mai bune vanzari de la infiintarea companiei, dupa ce cifra de afaceri a avansat cu 31%, la 46,2 milioane de lei (circa 11 milioane de euro), iar compania a revenit pe profit, dupa cum spune Dan Pavel, fondatorul si actionarul majoritar al companiei. In 2009, cifra de afaceri a companiei a scazut la 35,2 mil. lei (8,3 mil. euro), de la 41,4 mil. lei (11,2 mil. euro) in anul anterior. Tot 2009 a fost anul cand compania a trecut pe pierderi de 1,8 milioane de lei (425.000 de euro), fata de profitul de circa 1 mil. lei (270.000 de euro) din anul anterior.

Mai mult, "in primele luni ale acestui an simtim o usoara revenire a consumului, si, desi 2011 este un an greu, in care luptam pentru a mentine echilibrat raportul venituri-cheltuieli, speram sa incheiem anul cu o usoara crestere a cifrei de afaceri". In ceea ce priveste profitul, omul de afaceri care a pus bazele Leonardo impreuna cu Florin Panea acum mai bine de un deceniu, pentru ca apoi sa isi lanseze propriul business, spune ca oscilatiile cursului de schimb afecteaza marjele de profit. "In plus, cresterea cursului de schimb ne modifica si costurile cu chiriile pentru ca toate contractele sunt in euro, deci marja de profit este consumata pentru acoperirea acestor costuri suplimentare."

Si Schwartz, care iese in presa cu primele declaratii dupa ce de mai bine de doi ani a fost in silentio stampa, spune ca vanzarile s-au stabilizat in primele luni ale acestui an la nivelul din 2010, insa mai jos decat in 2009 si 2008. "In cifre absolute, sper ca la finalul acestui an sa avem o cifra de afaceri cu 5-10% mai mare decat cea din 2009."

In 2010 cifra de afaceri a Otter Distribution a fost de 64,7 mil. lei (15,4 mil. euro), in scadere de la 68,7 mil. lei (16,2 mil. euro) in anul anterior. Dupa un 2009 cu profit operational, insa cu pierdere neta de 1,5 mil. lei (0,35 mil. euro), "2010 a fost cel mai profitabil an pentru noi, mai profitabil ca 2008 (profitul net a fost 0,6 mil. lei, n. red.)". Anul trecut profitul net a fost de peste 4,5 mil. lei (1,1 mil. euro). "Anul 2008 a fost anul chiriilor mari, al extinderii agresive, anul in care nu puteai sa tii costurile sub control. Acum, dupa restructurarea businessului, costurile au fost tinute sub control si cifrele sunt imbucuratoare. Singura in scadere fata de 2009 este cifra de afaceri", explica Filip Schwartz.

Mai mult, Schwartz anunta planuri de expansiune. Directorul executiv al Otter Distribution vine cu un plan nou de atac, o noua retea de magazine de incaltaminte, cu care spera sa ajunga la 10 unitati pana la finalul lui 2012.

"Vrem sa deschidem un nou lant de magazine. Se numeste Promenade si este un alt fel de concept. Se adreseaza unui target usor diferit fata de cel al Otter. Pana la finalul anului vom deschide primul magazin in Tom Constanta si speram ca pana la finalul lui 2012, in functie de cum evolueaza lucrurile, sa ajungem la o retea de zece magazine." Schwartz (40 de ani), care se afla de aproape doua decenii in businessul cu incaltaminte de pe piata locala, spune ca va deschide magazine Promenade in centre si galerii comerciale cu hipermarket, pentru ca "targetul nostru nu este neaparat romanul care merge la mall". Clientul acestor magazine are intre 30 si 50 de ani si cauta comoditate. Preturile vor fi ceva mai mici decat la Otter, iar printre branduri se vor numara Ara, Fluxx, Otter. "Vor fi insa alte colectii decat cele de la Otter, iar preturile vor varia intre 49 si 79 de euro, in timp ce la Otter variaza intre 49 si 149 de euro."

Mai mult, unitatile vor avea intre 80 si 120 de metri patrati, ceva mai mici decat cele Otter, care au intre 120 si 180 de metri patrati. Costul deschiderii unui magazin este de 400 de euro per metru patrat, fara fondul de marfa, respectiv intre 32 si 48.000 de euro per fiecare unitate Promenade. Pentru un magazin de 150 de metri patrati, fondul de marfa este de circa 100.000 de euro. "Vom deschide initial la Constanta si dupa aceea in Cluj, abia apoi in Bucuresti. Pentru noi, Constanta este, alaturi de Cluj, cel mai bun oras ca vanzari dupa Bucuresti."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/noile-strategii-ale-retailerilor-de-incaltaminte-8417549
8417549
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.