Noile strategii ale retailerilor de incaltaminte

Autor: Rosca Cristina Postat la 02 iulie 2011 1588 afişări

Schimbarile pietei din ultimii ani au facut ca pantofii din rafturi sa se delimiteze clar dupa pret, tara de productie, pret, numele de pe eticheta, locul unde sunt expusi si pret. Cum se muleaza retailerii pe noul model de business?

Schwartz are insa in plan pentru toamna acestui an sa deschida si trei magazine Otter, a caror deschidere este strans legata de centrele comerciale in care sunt programate si de lansarea acestora la momentul programat. Este vorba de Palas Iasi, Electroputere Craiova si Maritimo Constanta. In prezent, compania Otter Distribution detine 30 de unitati Otter si patru Geox.

Si Musette, compania familiei Batlan, are planuri de expansiune in acest an. Dupa ce a deschis recent al treilea magazin din Ungaria, Musette vrea sa mearga in Polonia si in Statele Unite. Cristina Batlan, fondatoarea Musette, intentioneaza sa se extinda tot pe pietele externe dupa ce deschiderea primului magazin la New York anul trecut i-a deschis pofta de extindere si de francize. Ea a reusit deja sa mai duca pantofii Musette si Christelen B. in Luxemburg, Israel si Bulgaria. Din totalul de 21 de magazine, noua sunt in afara granitelor tarii si 12 pe piata locala. Vanzarile Musette sunt completate de activitatea de la targurile de moda si de la alte evenimente de profil.

Dupa deschiderea de noi unitati pe piete straine, in conditiile in care pe piata locala reteaua era matura, afacerile Musette au crescut la 5,6 mil. euro anul trecut de la 5,1 mil. euro in 2009. Mai mult, anul trecut profitul companiei a crescut cu peste 50% fata de 2009, cand era de 1,36 mil. lei (0,31 mil. euro).

Nici grupului german Deichmann, unul dintre cei mai mari retaileri de incaltaminte de la nivel european, nu i-a mers rau anul trecut, in conditiile in care aproape si-a dublat afacerile in Romania, obtinand o cifra de afaceri bruta de 115,98 mil. lei (27,4 mil. euro) si a deschis 15 magazine noi. In conditiile in care mai multi retaileri trageau obloanele, retailerul german a mizat pe extindere in timp de criza, cand pretul chiriilor a scazut, iar costurile pentru deschiderea de magazine s-au redus la randul lor. Deichmann are in plan sa isi continue procesul de extindere pe piata locala si in 2011, cand are planificate 10 magazine noi, mai ales ca cifra de afaceri a companiei s-a dublat in fiecare an de la intrarea pe piata.

O explicatie pentru deschiderile de magazine pe care retailerii le anunta poate fi si faptul ca piata urmeaza sa creasca de la 800 mil. euro anul trecut la 1,4 mld. euro in 2015 si la 2,4 mld. euro in 2020, potrivit Euromonitor. Romanii vor cumpara tot mai multi pantofi, sandale si iar pantofi. Si, cu cat preturile vor fi mai mici, cu atat mai multe perechi de pantofi isi vor face loc in garderoba lor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/noile-strategii-ale-retailerilor-de-incaltaminte-8417549
8417549
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.