Nici vara nu mai ajuta! Romanii au uitat de bere, sucuri si inghetata
Inghetata, berea, sucurile racoritoare si lotiunile de plaja au asteptat canicula, in speranta unei evolutii la fel de bune ca si in alti ani, cand apareau pe rafturi doar ca sa se topeasca apoi la fel de repede. Vara aceasta insa n-a mai fost asa.
Exista insa si cheltuieli considerate prioritare si pentru care multi sunt dispusi mai degraba sa cumpere marci mai ieftine, decat sa cumpere mai putin. Intre acestea, reprezentanta 360insights enumera alimentele, medicamentele si produsele dedicate copiilor. Pe de alta parte, sunt cateva categorii care par a fi inghetate: electronice si electrocasnice, amenajari interioare, mobila. Perioada lor de aur a trecut, insa in urma ei, gospodariile au fost modernizate si reutilate, astfel incat diminuarea de acum a acestor cheltuieli "nu pare sa afecteze intr-un mod major starea de confort a consumatorilor", dupa Alexandru.
O alta modificare a comportamentului este conturata de faptul ca vanzarile cresc acum mai cu seama la sfarsit de saptamana, cand "am remarcat un interes sporit pentru produse sezoniere", spune Ioana Marginean, director de marketing al retelei de magazine de tip discount Plus. Ea precizeaza insa ca "fata de anul trecut am observat o scadere valorica, dar nu si cantitativa" pentru carnea de gratar, apa, bauturi alcoolice si racoritoare, condimente, sosuri, inghetata si produse de protectie solara.
Conform lui Rainer Exel, director general al retelei MiniMax Discount, se observa tendinta romanilor de a nu mai pleca in vacanta pe fondul crizei, ci prefera alt tip de activitati: sa faca gratar, sa organizeze iesiri prelungite la munte sau petreceri acasa cu prietenii. "Aprovizionarea cu produse specifice a fost astfel impulsionata", spune Exel, argumentand ca in weekend vanzarile de carne de porc (carnati, cotlet, ceafa) cresc cu peste 300% fata de doua zile obisnuite din timpul saptamanii. Vanzari de peste doua ori mai mari se inregistreaza si in cazul inghetatei si al berii la doza.
Pentru a maximiza sansa oferita de aceasta noua preferinta de consum, comerciantii si-au pliat oferta pe masura. Astfel, reteaua Plus desfasoara campania "Bunatati pentru grill", in care se regasesc, "cu reduceri semnificative de pret", atat produse de carne proaspata, semipreparate si marinate (ca "Rasfat la gratar" de la Agricola Bacau sau gama de produse marinate si carnaciori de la Integra), cat si peste congelat, sosuri si condimente. In oferte speciale se regasesc, potrivit Ioanei Marginean, si alte produse care se preteaza la consumul de la sfarsit de saptamana, ca bauturile, dar si accesoriile de gratar, precum folie de aluminiu, pahare, farfurii si tacamuri de unica folosinta. Ceea ce arata ca, deopotriva pentru producatori si comercianti, orice schimbare a tiparului de consum poate sa aiba, pe langa dezavantaje, si oportunitati.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro