Nici vara nu mai ajuta! Romanii au uitat de bere, sucuri si inghetata

Postat la 26 august 2010 66 afişări

Inghetata, berea, sucurile racoritoare si lotiunile de plaja au asteptat canicula, in speranta unei evolutii la fel de bune ca si in alti ani, cand apareau pe rafturi doar ca sa se topeasca apoi la fel de repede. Vara aceasta insa n-a mai fost asa.

Liderul pietei romanesti de bere, Ursus Breweries, a avut vanzari mai mici in volum cu 13% in anul financiar incheiat in martie 2010, cifra de afaceri reducandu-se cu 12% in euro, pana la 284 de milioane de euro. In bilantul sub care a tras linie insa Ursus a atarnat greu contractia cu 10% a volumelor de bere vandute in primul trimestru. Evolutia este perfect justificata in ochii reprezentantului Bergenbier: consumatorul devine mult mai cumpatat in consum cand e "bombardat din toate partile cu stiri despre reducerea locurilor de munca, cresterea taxelor, scaderea lefurilor".

In ciuda scaderii pietei, compania a castigat un procent cota de piata in trimestrul aprilie - iunie, spune Grant McKenzie, vicepresedinte de marketing al Ursus Breweries. "August are volume de cateva ori mai mari decat cele din lunile de iarna si cu o treime mai mari decat media anuala", apreciaza reprezentantul Ursus. Lunile de vara coincid cu perioada de concediu, cand oamenii sunt mai predispusi sa consume in HoReCa si aleg frecvent berea. Pentru piata berii, vanzarile la terase, baruri si restaurante inseamna peste o treime din totalul volumelor vandute, dar marjele de profit sunt mai mari decat in cazul retailului.

Cheltuielile mai mici cu concediile din acest an sunt vazute ca o oportunitate de Ursus. "Ne asteptam ca in aceasta vara mai multi romani sa isi petreaca concediile in tara si poate chiar sa se relaxeze acasa", spune McKenzie. Altfel spus, mai multe ocazii pentru vanzatorii de bere sa-si creasca vanzarile.

Exista insa si pe alte parghii pe care producatori si vanzatori deopotriva le folosesc pentru a-si creste afacerile. O sezonalitate se vede cu ochiul liber si in privinta vanzarilor de carne si preparate de carne, explica Grigore Horoi, presedinte al grupului de firme Agricola International. Salamurile crud-uscate, spre exemplu, ajung mai des in cosurile de cumparaturi in aceasta perioada, pentru ca rezista mai bine in sezonul cald, mai ales in cazul consumatorilor "care iau aceste produse pentru concedii - cum e cazul drumetiilor", spune Horoi.

Compania a inregistrat plusuri in vanzari si in privinta carnii de pui, atat fata de aceeasi perioada a anului trecut, cat si fata de lunile dinaintea sezonului cald (cu 20-25%). Presedintele companiei bacauane se declara multumit de evolutia vanzarilor de carne de pui, in conditiile in care preturile acestei categorii de produse au scazut cu 13% fata de aceeasi perioada a anului trecut; marjele producatorilor de profil au suferit o lovitura suplimentara odata cu eliminarea subventiilor, care reprezentau cateva procente bune din costul produselor. Pe ansamblul pietei insa, volumele de carne de pui vandute nu sunt mai mari, spune reprezentantul Agricola, care precizeaza ca firma a castigat cota de piata in detrimentrul altor competitori.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
consum,
vara,
inghetata,
bere,
bauturi,
cosmetice
/analize/comert/nici-vara-nu-mai-ajuta-romanii-au-uitat-de-bere-sucuri-si-inghetata-6979388
6979388
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.