Nici vara nu mai ajuta! Romanii au uitat de bere, sucuri si inghetata

Postat la 26 august 2010 66 afişări

Inghetata, berea, sucurile racoritoare si lotiunile de plaja au asteptat canicula, in speranta unei evolutii la fel de bune ca si in alti ani, cand apareau pe rafturi doar ca sa se topeasca apoi la fel de repede. Vara aceasta insa n-a mai fost asa.

Reversul medaliei se simte insa in prabusirea vanzarilor de oua produse pe piata autohtona, motivul fiind scaderea vanzarilor pe pietele vestice. "Romania este pesemne un debuseu pentru aceste produse", spune Horoi, care precizeaza ca lupta este inegala, fiindca importurile pun o mare presiune pe preturi. Acum, companiile producatoare de oua nici nu-si pot acoperi costurile, sustine reprezentantul Agricola. Un efect foarte clar al sezonalitatii, dar in sensul reducerii consumului se resimte in segmentul semipreparatelor, ale caror vanzari sunt mai bune in afara perioadelor de vacanta.

In talerul cu minusuri atarna greu, pentru producatori si comercianti, schimbarea drastica a comportamentului de consum, vizibila de anul trecut si adancita in 2010. "Se simte o cerere accentuata pentru produse ieftine", spune Vasile Armenean, iar opinia principalului competitor - Nestlé Ice-Cream - coincide intocmai: "Consumatorii sunt mult mai atenti cu felul cum isi cheltuiesc banii; piata este a produselor ieftine".

Mai mult ca oricand, promotiile sunt un resort de incredere pentru sustinerea vanzarilor. Toti marii producatori, afirma Dimitris Mitrofanakis, "s-au axat pe aceasta strategie; este o invazie de promotii, cu precadere in retelele de comert modern". Carrefour, spre exemplu, a lansat in perioada estivala cataloage specifice pe produse si a derulat actiuni de promovare a ofertelor speciale in presa scrisa, radio, outdoor si campanii TV. Andreea Mihai spune ca exista numeroase actiuni organizate impreuna cu furnizorii, cum sunt cadourile sau pachetele speciale - cu reduceri la achizitia a doua sau mai multe produse.

La fel de vizibile, dar intr-o directie diferita, sunt modificarile de preferinte si in cazul consumatorilor de bere, care aleg fie sa iasa mai rar la o bere, fie sa cumpere mai putin decat sa plateasca pentru o marca dintr-un segment inferior. Cei care aleg sa cumpere o bere vor mai degraba "sa savureze momentele lor de rasfat", spune McKenzie, mai cu seama ca numarul ocaziilor cand se consuma aceasta bautura a mai scazut pe parcursul ultimului an si jumatate.

Mihaela Alexandru, quality research director al companiei de cercetare de piata 360insights, spune ca in general, oamenii nu renunta total la categoriile de consum dinainte de criza, ci prefera sa reduca frecventa sau cantitatea de consum, pentru a-si pastra cumva confortul psihologic al aceluiasi stil de viata. Acest lucru este mai evident la categoriile "de rasfat", cum sunt dulciurile, cafeaua si sucurile, "micile placeri ale vietii fiind pastrate pentru inseninarea vietii de zi cu zi", adauga Alexandru.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
consum,
vara,
inghetata,
bere,
bauturi,
cosmetice
/analize/comert/nici-vara-nu-mai-ajuta-romanii-au-uitat-de-bere-sucuri-si-inghetata-6979388
6979388
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.