Dupa blocuri suntem noi: reteaua Mic.ro promite investitii de peste 200 mil. euro

Postat la 06 septembrie 2010 66 afişări

Cea mai agresiva retea de mici magazine de pe piata, Mic.ro, are un plan de investitii de peste 200 de milioane de euro pana la sfarsitul anului viitor. Tot atunci cifra de afaceri estimata ar urma sa depaseasca 300 de milioane de euro. Daca ar fi asa, noul comerciant ar ajunge in topul investitiilor de profil in perioada 2010-2011.

Aprovizionarea se face acum cu sase camioane de 3,5 tone, iar marfa pentru fiecare magazin e pusa pe un carucior inca de la Metro. Cand camionul ajunge la chiosc, toata marfa comandata se regaseste grupata. Partea logistica este asigurata prin parteneriatul cu omul de afaceri Dorin Gherman, care a lucrat si el in Rompetrol si care vreme de cativa ani a dezvoltat o companie de distributie pentru HoReCa si o firma de logistica.

Dezvoltatorii Mic.ro s-au confruntat pana acum cu piedici neasteptate. Un exemplu este calificarea personalului, care lasa mult de dorit, astfel incat toti lucratorii comerciali sunt obligati sa urmeze un curs practic de doua saptamani, la absolvire fiind testati. "Trebuie sa plateasca acest curs, ceea ce ii responsabilizeaza mai mult fata de locul de munca", sustine Ionescu. In plus, pentru fiecare angajat se constituie o garantie, care ajunge in limita a trei salarii - ceva mai mari decat media pietei. "Ceea ce nu mai face acum niciun alt retailer de pe piata este sa acorde, pe langa salariul fix, o componenta variabila", adauga managerul, in functie de evaluarea personalului. O alta metoda de motivare a personalului (in prezent 800 de angajati) este posibilitatea, in functie de punctele acumulate in urma evaluarilor periodice, sa ajunga asociati dupa sase luni de munca in firma, fara a plati garantia de 8.000 de euro, pentru un rulaj saptamanal de marfa.

Noua retea de magazine, cu o tinta de 2.000 de spatii pana la finalul anului viitor, ar putea musca o felie de 3-4% din comertul Capitalei, dupa care zonele de extindere vor fi marile orase, cu peste 200.000 de locuitori. Valoarea totala a pietei de bunuri de larg consum se plaseaza, conform unor estimari, la circa 25 de miliarde de euro, insa o mare parte (circa 40%) este nefiscalizata.

In afara de reteaua de magazine, Mercadia, firma care opereaza afacerea, dezvolta in prezent un business de pariuri sportive: 1x2 Bet Cafe Arena, cu care doreste sa castige 40% din piata de profil pana in 2014. Pana atunci, reteaua ar urma sa ajunga la 400 de agentii si 2.000 de angajati, in urma unei investitii ce va depasi 40 de milioane de euro.

Cu tot contextul economic de care se plang deopotriva consumatori si producatori, angajati si angajatori, exista nise cu oportunitati, daca dam crezare optimismului manifestat de reteaua lui Dinu Patriciu: momentul de break-even pentru Mic.ro ar urma sa vina nu mai tarziu de toamna lui 2011.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
Mic.ro,
magazine,
Patriciu,
investiti,
franciza,
retail
/analize/comert/dupa-blocuri-suntem-noi-reteaua-mic-ro-promite-investitii-de-peste-200-mil-euro-7101791
7101791
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.