Dupa blocuri suntem noi: reteaua Mic.ro promite investitii de peste 200 mil. euro

Postat la 06 septembrie 2010 66 afişări

Cea mai agresiva retea de mici magazine de pe piata, Mic.ro, are un plan de investitii de peste 200 de milioane de euro pana la sfarsitul anului viitor. Tot atunci cifra de afaceri estimata ar urma sa depaseasca 300 de milioane de euro. Daca ar fi asa, noul comerciant ar ajunge in topul investitiilor de profil in perioada 2010-2011.

De altfel, cel mai probabil ca "business-ul Mic.ro a fost inspirat de planurile anuntate in 2007-2008 de finlandezii de la R-Kiosk", spune Ciprian Moga, managing director in cadrul firmei de consultanta in retail iQuest Consulting.

Ionescu marturiseste ca rezultatele inregistrate pana acum sunt "mai bune decat ne-am asteptat", in conditiile in care, cu preturile afisate la raft, produsele se incadreaza intre marja de profit a supermarketurilor Mega Image si micii comercianti de cartier, cei ce au avut cel mai mult de suferit de pe urma deschiderii de noi magazine Mic.ro. Prea multe reactii oficiale in piata n-au fost, insa a fost vizibila decizia retelei Mega Image de a reduce preturile exact la produsele aflate in oferta Mic.ro, sustine Dan Ionescu. "Dar cea mai proasta decizie pe care o poti lua in afaceri este sa scazi preturile intr-o anumita conjunctura", afirma el, justificand cu experienta din Rompetrol, unde studiile au aratat ca doar pentru o economie de 40 de bani pe litrul de combustibil, soferii nu vor parcurge o distanta cu cateva sute de metri mai mare ca sa cumpere in alta parte: "Pentru o afacere de convenienta, asa cum sunt si benzinariile, diferenta nu o face pretul, ci serviciile asigurate sau amabilitatea personalului".

In ce-i priveste pe micii comercianti, respectiv concurentii directi ai magazinelor lui Patriciu, managerii retelei s-au gandit pur si simplu sa-i faca parteneri in proiect. Contra unei sume pe post de garantie (circa 8.000 de euro), care reprezinta valoarea marfurilor vandute timp de o saptamana, un mic comerciant concurent poate fi participant la castigurile unui Mic.ro. Sistemul, care seamana cu franciza din faptul ca dezvoltatorii asigura conceptul, "reteta" de afaceri, dar si aprovizionarea la preturi mai avantajoase, a suscitat interes din partea micilor antreprenori. "Desi campania, care nu a fost mediatizata, a inceput doar de-o luna, avem programate in jur de 120 de interviuri pentru a face selectia", afirma Ionescu.

O conditie eliminatorie pentru calificarea pe listele de parteneri este ca acestia sa apartina comunitatii locale, adica sa nu vina din orase diferite, de pilda. Conceptul arata asa: magazinul partener isi insuseste imaginea Mic.ro (copertine, rafturi de legume si fructe), iar pe scaunelele amplasate in fata magazinelor, clientii pot poposi pentru o cafea sau o bere, in imediata apropiere fiind si locuri pentru parcarea bicicletelor. Tot in spatiile Mic.ro ar urma sa-si gaseasca locul o serie de alte servicii, cum ar fi mini-agentii Loto, copiatoare sau zone pentru dispozitive de plata a facturilor asemanatoare unui POS.

O alta premiera pe piata vor fi magazinele mobile, care se vor plimba prin diferite zone: dimineata vor putea fi gasite in cartiere, la amiaza in zonele cu aglomerari industriale si de birouri, iar seara din nou printre blocuri si, ocazional, in zone unde vor fi organizate evenimente. Concepute pe un sasiu de 3,6 tone, aceste mici magazine ambulante vor avea pe taraba in jur de 800 de produse, intre care fructe, legume, panificatie si presa. Ideea chioscurilor mobile, fabricate in Italia si Spania, este inspirata din tiparele existente deja peste hotare si a mai fost aplicata de Rompetrol in cazul benzinariilor volante, care duceau motorina la poarta proprietarului de tractor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
Mic.ro,
magazine,
Patriciu,
investiti,
franciza,
retail
/analize/comert/dupa-blocuri-suntem-noi-reteaua-mic-ro-promite-investitii-de-peste-200-mil-euro-7101791
7101791
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.