Dupa blocuri suntem noi: reteaua Mic.ro promite investitii de peste 200 mil. euro

Postat la 06 septembrie 2010 66 afişări

Cea mai agresiva retea de mici magazine de pe piata, Mic.ro, are un plan de investitii de peste 200 de milioane de euro pana la sfarsitul anului viitor. Tot atunci cifra de afaceri estimata ar urma sa depaseasca 300 de milioane de euro. Daca ar fi asa, noul comerciant ar ajunge in topul investitiilor de profil in perioada 2010-2011.

Cine sunt clientii magazinelor care s-au infiltrat rapid in cartierele bucurestene? "Am plecat de la ideea ca un magazin deserveste o mie de familii pe o raza de 400 de metri, iar din acestea 200 ne pot trece pragul zilnic", explica Ionescu. Desi cei mai multi comercianti au preferat in aceasta perioada precautia, fostul petrolist spune ca aceasta este cea mai buna perioada pentru dezvoltarea unei retele de magazine de cartier, asa-numite "convenience store", un avantaj principal fiind costurile cu spatiile: managerul spune ca este dispus sa plateasca pentru chirie maxim 12-13 euro pe metru patrat.

Sunt inca multi proprietari care spera la revenirea pietei imobiliare de la nivelul dinaintea crizei - "cred insa ca prin toamna se vor trezi la realitate", adauga Ionescu, facand aluzie la perspectiva proasta a economiei si a puterii de cumparare. Pe de alta parte insa, cand e vorba de banii pe care ar fi dispusi clientii Mic.ro sa-i cheltuiasca in magazine, optimismul e netulburat, iar in privinta cheltuielii medii (2,2 euro pe bon), seful Mic.ro nu se asteapta la schimbari prea mari.

Chiar daca unii dintre cumparatori vor deveni si mai cumpatati, Ionescu nu se asteapta sa piarda teren in favoarea discounterilor, fata de care magazinele de cartier sunt complementare. In plus, crede el, "romanii sunt consumatori incli-nati mai mult catre un comportament balcanic sau de tip latin, fiind la jumatatea drumului dintre Turcia si Grecia" (apreciaza adica atmosfera si universul pravaliei), in timp ce magazinele de tip discount sunt aranjate pe un tipar mai degraba nemtesc. "Romanul este mai degraba atasat de o piata decat de un magazin mare si rece", sustine fostul petrolist, care motiveaza prin faptul ca in zilele de la sfarsitul saptamanii pietele sunt pline pana la refuz de clienti. Dupa el, aceasta s-ar explica nu numai sau nu atat prin pret sau prin dorinta oamenilor de a gasi niste produse romanesti proaspete, cat prin faptul ca romanii prefera o cultura de tip bazar decat una ordonata, "in linie".

Pe piata de "convenience stores" - ce reuneste in genere magazine de proximitate, chioscuri si magazine din benzinarii - noua retea nu s-a lovit de o concurenta din partea vreunei mari companii. Singurul operator mai vizibil, avand o retea de 30 de spatii pe piata de profil, este R-Kiosk, divizia de retail a Rautakirja Oy, o companie finlandeza de comert si servicii, cu activitati in distributia de presa, retail, librarii si cinematografe in Finlanda si in Tarile Baltice. Reteaua R-Kiosk este prezenta pe pietele din Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Rusia si Romania.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
Mic.ro,
magazine,
Patriciu,
investiti,
franciza,
retail
/analize/comert/dupa-blocuri-suntem-noi-reteaua-mic-ro-promite-investitii-de-peste-200-mil-euro-7101791
7101791
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.