Domino's Pizza, al doilea lant de livrari la domiciliu din lume vine in Romania. Vezi cu cine se va lupta (GALERIE FOTO)

Postat la 19 iulie 2010 2016 afişări

Competitia de pe piata pizzeriilor incepe sa semene cu cea din SUA: numarul unu, Pizza Hut, dezvolta agresiv PHD, afacerea de livrari la domiciliu, iar Domino’s Pizza, numarul doi, va intra pe piata tot printr-o franciza, ca si Pizza Hut. Cei doi giganti au de luptat cu alte zeci de branduri dezvoltate local. Chiar daca unele suna tot a pizza de peste ocean.

Daca Jerry's Pizza este pe piata bucuresteana inca de acum 14 ani, principalul sau competitor, PHD, a intrat in Bucuresti abia in 2007, insa ritmul sau de expansiune a fost cel putin agresiv. Primul PHD, care a costat si cel mai mult pentru ca a fost "o lectie" pentru cei de la Pizza Hut, a insemnat o investitie de circa 300.000 de euro. Pentru celelalte puncte, costurile de deschidere au fost mult mai reduse, ajungand si la aproximativ 100.000 de euro. n total, exista sase puncte PHD in Bucuresti.

"Inca dezvoltam PHD in Capitala, nu ne uitam in afara Bucurestiului. Chiar si acum mai deschidem locatii, pentru ca nu am apucat inca sa acoperim integral tot Bucurestiul", spune Carmen Lupulet. Directorul de marketing al Pizza Hut povesteste ca multa lume i-a intrebat de ce au introdus serviciul de livrari abia acum si nu mai devreme: "Noi am stat 12-13 ani doar cu restaurante, fara sa facem livrare, in timp ce in alte tari existau si aceste servicii. Am raspuns ca piata nu este pregatita. Noi oferim un nivel de calitate, care automat se regaseste si in pret, pentru care lumea nu era inca pregatita". Cifra de afaceri a restaurantelor Pizza Hut in 2009 a fost de aproximativ 9 milioane de euro, in scadere cu circa 10% fata de anul precedent. Din suma totala, vanzarile PHD au reprezentat circa 10%. Chiar daca dezvoltarea diviziei de livrari este principala strategie de extindere pentru Pizza Hut, directorul de marketing de la Pizza Hut recunoaste ca restaurantele clasice raman putin mai profitabile decat pizzeriile cu livrare la domiciliu: "In restaurant ai cheltuieli mai mici, pentru ca ai vesela pe care o poti refolosi, in schimb la livrari nu poti refolosi cutii, ambalaje, tacamuri. De asemenea, la restaurante exista ospatari care pot servi cate 10-20 de clienti simultan, in timp ce la livrari ai nevoie de un sofer dedicat, care poate onora 1-2 comenzi simultan".

Pentru promovare, cele mai utilizate metode de pizzeriile cu livrare la domiciliu raman fluturasii (care cuprind si asa-numitii door-hanger - fluturasi care se pun pe manerul usii de la apartament). "Practic asta e metoda de promovare permanenta, cea mai eficienta si cea mai importanta", explica directorul de marketing de la Pizza Hut. Zaza Pizza a apelat si la mediul online, organizand concursuri pe cateva bloguri locale, prin care a acordat fie pizza pe viata, fie 1.000 de pizza gratuite. nsa e clar ca ce gasim pe manerul usii cand venim acasa seara infometati ne poate influenta sensibil cina. Chiar daca numele e unul cunoscut sau unul de care auzisem pana acum doar in filme.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/domino-s-pizza-al-doilea-lant-de-livrari-la-domiciliu-din-lume-vine-in-romania-vezi-cu-cine-se-va-lupta-galerie-foto-6584980
6584980
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.