Domino's Pizza, al doilea lant de livrari la domiciliu din lume vine in Romania. Vezi cu cine se va lupta (GALERIE FOTO)

Postat la 19 iulie 2010 2016 afişări

Competitia de pe piata pizzeriilor incepe sa semene cu cea din SUA: numarul unu, Pizza Hut, dezvolta agresiv PHD, afacerea de livrari la domiciliu, iar Domino’s Pizza, numarul doi, va intra pe piata tot printr-o franciza, ca si Pizza Hut. Cei doi giganti au de luptat cu alte zeci de branduri dezvoltate local. Chiar daca unele suna tot a pizza de peste ocean.

"Eram dornic sa fac altceva, iar in perioada respectiva exista un mare exod de tineri americani care plecau spre Varsovia, Budapesta, Praga, insa putini au ales Bucurestiul. Piata s-a deschis si era nevoie de oameni din Vest care stiau cum se face o afacere", explica Dauteuil. De altfel, el isi propusese doua obiective chiar inainte de a veni pentru prima oara in Romania: primul era sa plece din SUA, iar al doilea - sa devina antreprenor. Initial, dupa ce a venit in Romania, a lucrat alaturi de alti americani care se stabilisera aici dupa Revolutie, insa dupa doi ani si-a dat seama ca realizase doar jumatate din scopurile sale. "Am inceput sa caut ce s-ar putea cere pe piata. n perioada respectiva, exista PaniPat, care vindea pizza la tejghea, tocmai ce intrase si Pizza Hut cu restaurante in Bucuresti, astfel ca piata de sit-down era acoperita. Atunci am decis ca optiunea cea mai buna era sa fac livrare", isi aminteste managerul de la Jerry's inceputurile afacerii sale. Initial, estimarile Jerry's Pizza indicau faptul ca 70% dintre clienti vor fi straini si restul de 30% - romani, insa socoteala de acasa nu prea s-a potrivit cu cea din targ, si acest lucru nu a reprezentat neaparat un lucru rau pentru Jerry's. Dupa o saptamana in care doua treimi din comenzi veneau din partea strainilor, situatia s-a inversat, iar in prezent aproximativ 95% din clientii de la Jerry's sunt romani.

Primul punct de lucru Jerry's, deschis in Piata Matache in 1996, a necesitat o investitie de circa 20.000 de dolari. n prezent, lantul are sapte spatii de productie si vanzare, iar o noua deschidere costa intre 80.000 si 120.000 de euro, "circa 1.000 de euro pe metru patrat", dupa cum estimeaza Dauteuil. Chiar daca multi cred ca Jerry's Pizza este un lant international, cele trei firme care stau in spatele acestei afaceri sunt 100% romanesti. "Ma bucura ca sunt multi care cred ca Jerry's este un brand international", spune Dauteuil, subliniind ca de foarte multe ori nici nu a vrut sa promoveze faptul ca detine un brand romanesc pentru ca sunt multi cei care inca au prejudecati, considerand ca firmele romanesti sunt slab calitative si nu sunt indreptatite sa practice decat niste preturi modeste. Preturile nu au fost modeste inca de la inceput la Jerry's (raportat cu piata locala), iar acum comanda medie se ridica la circa zece euro - in conditiile in care o comanda minima este de 25 de lei -, iar cele sapte puncte Jerry's din Capitala realizeaza aproximativ 1.000 de tranzactii pe zi. Situatia este similara si la PHD, pentru care factura medie la livrarile la domiciliu este de 40 de lei, in timp ce bonul mediu pentru vanzarile la pachet este de circa 20 de lei, fiecare locatie PHD avand o medie de 1.000 de tranzactii pe saptamana. Sunt insa si pizzerii cu livrare care se bazeaza pe vanzarile de la masa de pranz: la Zaza Pizza, media bonurilor din timpul saptamanii este de 46 de lei, insa sambata si duminica, aceasta scade pana la 32 de lei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/domino-s-pizza-al-doilea-lant-de-livrari-la-domiciliu-din-lume-vine-in-romania-vezi-cu-cine-se-va-lupta-galerie-foto-6584980
6584980
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.