Cum ne schimba viata majorarea TVA
Cresterea TVA cu cinci procente se va traduce in preturi mai mari. Aceasta se adauga unei puteri de cumparare in scadere si deprecierii leului in raport cu euro, asa incat efectul imediat va fi o reducere a vanzarilor, mai cu seama in valoare.
Un alt efect va fi ca micii comercianti isi vor reduce si mai mult stocurile, de teama de a nu putea plati la scadenta, spune Andi Dascal. Ca urmare, "isi vor restrange gama pe raft si se vor concentra pe cele mai vandabile produse, chiar daca acestea au cele mai mici marje de profit, in incercarea de a-si proteja fluxul de numerar", completeaza Dascal.
Revenind insa la consumatori, trebuie spus ca ei nu vor digera prea usor aceasta scumpire, tocmai pentru ca se adauga peste o putere de cumparare care a scazut si care urmeaza sa se diminueze in continuare, atentioneaza sociologul Mircea Kivu. Problema este ca multe produse se vor scumpi acum si din cauza deprecierii leului, care a pierdut in trei zile nu mai putin de 3% fata de euro. Or, nu mai putin de jumatate din bunurile vandute sunt de import, deci vor suferi de pe urma cursului leu/euro.
Iar daca la toate acestea se vor adauga si alte masuri fiscale menite sa stranga mai multi bani la buget, cum este cea a impozitarii bonurilor de masa, volumul de bani disponibili pentru cumparaturi nu va face decat sa scada in continuare. Intr-un asemenea context, redresarea consumului ramane deocamdata o fata morgana, cel putin in lunile urmatoare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro