Criza in varianta brandurilor de lux

Postat la 01 decembrie 2009 110 afişări

Multibrandul Victoria46 si-a schimbat proprietarul. Escada, La Perla, Versace Jeans Couture sau Hugo Boss au pus lacatul pe magazinele din Bucuresti. Au venit in schimb Belstaff si Cocinelle, iar casele Armani si Gucci sunt in negocieri avansate. Desi cel mai mic segment al retailului de moda, in randul magazinelor de lux au avut loc cele mai mari schimbari in acest an.

Cu sapte magazine si sase francize de lux in portofoliu (Max Mara, Ermenegildo Zegna, Pal Zileri, Mariella Burani, Marela, Cocinelle), Alsa Boutiques si-a permis sa jongleze mai mult si sa se mentina mai bine pe piata: a inchis magazinul La Perla la inceputul anului, dar a deschis recent un magazin Cocinelle pe Calea Victoriei, care a presupus o investitie de 250.000 de euro. Daniel Rosner, managing director al Alsa Boutiques, spune despre criza ca a avut si parti bune: "Criza aduce si oportunitati. Observam in mod special o flexibilitate mult mai mare din partea partenerilor externi, in privinta conditiilor comerciale, a termenelor de plati, contributii directe in investitii. Atitudine care ajuta si este un factor esential in procesul decizional". Alte lucruri bune aduse de criza, cel putin din punctul de vedere al retailerilor, au fost scaderea cu aproximativ 30% a chiriilor pe Calea Victoriei, principala artera luata in calcul de retailerii de lux, dar si disponibilitatea - la costuri mai mici fata de 2008 - a fortei de munca specializate. "Ne-am redus astfel cheltuielile operationale extrem de mult, cu 44%. Am inclus aici masuri de reducere a chiriilor pana la renegocierea tuturor contractelor cu furnizorii locali, dar si gasirea unei alte scheme de salarizare si bonusare a salariatilor", arata Rosner.

Vanzarile, in cazul portofoliului Alsa Boutique, au fost totusi afectate si au scazut anul acesta cu 10-15%. Cel mai putin s-au simtit socurile crizei in cazul brandurilor mature, cum ar Max Mara si Zegna. "Cand am comandat colectia de primavara - vara pentru 2008, am ales ca in cazul acestor doua branduri sa reducem valoarea comenzilor, anticipand scaderea, asa ca in final am avut parte de o crestere a vanzarilor de 7%", spune Daniel Rosner. Crestere in numar de comenzi, dar nu si valoric, a inregistrat si Su Misura de la Ermenegildo Zegna. "Cei mai multi clienti Su Misura au revenit anul acesta. Ca volum poate au scazut putin, dar ca valoare e comparabila cu cea de anul trecut", arata Rosner. Su Misura este divizia de costume pe comanda a Zegna, cunoscuta si prin faptul ca vinde costume care pot avea pana la 117 criterii de personalizare, avand scopul de a corecta defecte de postura si de tinuta.

Criza a mai adus ceva nou la Alsa Boutique: Rosner vorbeste de o diversificare a modului cum interactioneaza acum cu clientii: "Am organizat mai multe evenimente in-house, care nu au neaparat ca scop final vanzarea, ci mai degraba cultivarea dinamicii relationarii cu clientul". Astfel, magazinele din lantul Alsa au devenit gazde ale unor evenimente precum expozitii de arta, de pictura, cursuri de aranjarea florilor (ikebana) sau demonstratii de servire a ceaiului. Luna octombrie a fost cea mai buna din 2009 pentru Alsa Boutique, fiind comparabila cu octombrie 2008. Chiar daca vanzarile par ca si-au reluat trendul crescator inca de luna trecuta, Rosner recunoaste ca "nu putem vorbi totusi de profit, dar putem vorbi de consolidarea pozitiei existente pe piata, ceea ce este foarte important". In privinta cifrei de afaceri cu care vor incheia anul, Rosner estimeaza ca se va incadra in 4-5 milioane de euro, fara TVA.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/criza-in-varianta-brandurilor-de-lux-5137774
5137774
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.