Criza in varianta brandurilor de lux

Postat la 01 decembrie 2009 110 afişări

Multibrandul Victoria46 si-a schimbat proprietarul. Escada, La Perla, Versace Jeans Couture sau Hugo Boss au pus lacatul pe magazinele din Bucuresti. Au venit in schimb Belstaff si Cocinelle, iar casele Armani si Gucci sunt in negocieri avansate. Desi cel mai mic segment al retailului de moda, in randul magazinelor de lux au avut loc cele mai mari schimbari in acest an.

Cei mai multi retaileri de lux care nu au gasit o reteta de supravietuire au preferat sa inchida magazinele. Pe langa Versace Jeans, anul acesta au mai iesit de pe piata branduri precum Escada, La Perla, Versace Jeans Couture, M. Missoni sau Hugo Boss, cel din urma intentionand totusi sa redeschida un magazin in Bucuresti pana la sfarsitul anului. Si Hugo Boss, magazin care a fost inchis in vara lui 2009, ar putea deschide un alt magazin in Romania la anul, brandul fiind preluat, tot prin franciza, de o alta companie. In schimb, magazine precum PlusIT (detinut de Claudia Puiu), Grande Complication (multibrand deschis in cadrul JW Marriott de un antreprenor bulgar) sau Escada nu mai au de gand, cel putin deocamdata, sa redeschida magazinele pe piata romaneasca. Principala cauza ar fi ca pierderile inregistrate au fost mult peste asteptari, dar si ca antreprenorii au intarziat inchiderea magazinelor, sperand in revigorari ale vanzarilor.

Oliver Petcu este de parere ca disparitia de pe piata a magazinelor Versace si Escada a fost determinata, pe langa criza, si de faptul ca designul celor doua branduri nu mai avea aceeasi priza: "Versace Jeans a avut succes la un moment dat, insa acum isi gasea foarte greu clientii. Designul a devenit destul de previzibil, aceleasi culori, produsele din ce in ce mai scumpe. Si exact acelasi lucru s-a intamplat la Escada".

Inchiderile de magazine din zona de lux au fost compensate - nu in egala masura - de deschideri, dar si de extinderea unora dintre retailerii de profil. Una dintre deschiderile de pe Calea Victoriei, Belstaff, a fost ideea lui Mircea Sebe, un nou-intrat pe piata retailului de lux. Mircea Sebe lucreaza in piata de publicitate si recunoaste ca a deschis magazinul pentru ca Belstaff este o pasiune a sa: "E un brand pe care l-am descoperit acum cinci-sase ani la Londra si m-a impresionat prin aspectul si functionalitatea lui. Mi-am pus o geaca pe mine si m-a cucerit". Chiar daca investitia in magazin a venit intr-un moment economic mai putin fericit, proprietarul francizei Belstaff crede ca romanii au inceput sa caute mai multa valoare atunci cand merg la cumparaturi, asa ca isi pastreaza optimismul in privinta modului cum vor evolua vanzarile. "Sunt niste haine de foarte buna calitate si cred ca asta va trece peste criza", crede Mircea Sebe. Pentru moment, planurile actionarilor de la Belstaff vizeaza in special asezarea pe piata a magazinului si atingerea break-evenului in urmatorii trei-patru ani, in conditiile in care investitia, realizata preponderent din finantare bancara, este structurata pe mai multi ani.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/criza-in-varianta-brandurilor-de-lux-5137774
5137774
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.