Castigatorii crizei
Portofelele tot mai subtiri au schimbat radical comportamentul de consum, dupa ce ani in sir oamenii s-au obisnuit sa se orienteze spre produse mai scumpe. Exista insa marci care au castigat teren, chiar daca pietele pe care sunt prezente au pierdut in valoare si in volum.
Pe o scadere mai dramatica (-30%) a pietei adezivilor de constructii, marca Ceresit de la Henkel a crescut, inregistrand doar o usoara scadere a volumelor vandute, conform reprezentantilor companiei. "Si pentru anul in curs ma astept la cresteri ale cotelor de piata cu valori cuprinse intre 10 si 20% pentru fiecare marca din portofoliu, in functie de segment", declara pentru BUSINESS Magazin Liviu Sfrija, director general al Henkel Romania. Compania are activitati atat pe piata constructiilor (Ceresit si Thomsit), cat si in domeniul bunurilor de larg consum - cu marci ca Pur, Clin, Taft sau Palette.
Cresterile la care se asteapta Sfrija in ce priveste cotele de piata ale marcilor din portofoliul Henkel se refera la volume, dar el tine sa precizeze ca ii este greu sa aprecieze cat de mult se vor mai adanci scaderile de vanzari la nivel de piata pana la primele semne de revenire. In plus, contractia va fi mai mica in volum, "dar se va resimti mai mult in valoare, pentru ca multi consumatori se indreapta de la segmente superioare de pret catre cele inferioare", adauga seful Henkel Romania.
Toate plusurile vor veni insa din cresteri organice ("avem mult potential pe toate marcile") si in niciun caz din achizitii. "O achizitie este justificata cand iei o cota de piata care altminteri nu iti este la indemana", spune Sfrija, care precizeaza insa ca manevre de tip fuziuni sau achizitii s-ar putea intampla, teoretic, in constructii si nu in domeniul bunurilor de larg consum, mult mai structurat. S-ar mai putea intampla miscari in piata materialelor de constructii, mult mai eterogena, cu mai multe firme romanesti carora le e greu sa reziste in aceste vremuri.
In acest context, bugetul de investitii al companiei pentru anul in curs este cu circa 10% mai mare decat anul trecut, cand a fost iarasi mai mare decat in 2008, "pentru ca in perioada de criza noi apasam pe acceleratie, nu pe frana", sustine Sfrija. Conform lui, bugetele dedicate tuturor departamentelor sunt mai mari, cu exceptia publicitatii la adezivi, dar previziunile pentru anul in curs se refera la cresteri in toate segmentele, inclusiv cel al bunurilor de larg consum.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro