Cele mai răsunătoare eşecuri din ultimii 20 de ani. Care este domeniu în care niciun antreprenor român nu a reuşit

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 20 martie 2016 6808 afişări

PRIMĂVARA

Supermarketurile controlate de antreprenorul Ion Avram au bifat momentul de glorie în 2008, când reţeaua număra nouă spaţii, dintre care patru în Bucureşti. Anii care au urmat au adus lanţului de magazine nu numai scăderi de vânzări, ci şi pierderi; în 2010, a raportat la Ministerul Finanţelor pierderi de peste un milion de euro la o cifră de afaceri de 12,4 milioane de euro. Can Serv, firma care opera magazinele, a închis în 2009 două spaţii în Piteşti şi în Galaţi, însă a deschis alte două. Antreprenorul Ioan Avram, care avea activităţi nu numai în comerţ ci şi în domeniul panificaţiei, a mizat pe imobiliare, prin dezvoltarea unui ansamblu rezidenţial în zona Ghencea din Capitală. În 2010, Mega Image a preluat două dintre spaţiile reţelei Primăvara, care în 2012 a intrat în insolvenţă şi nu şi-a mai revenit.

PIC

Cele cinci spaţii ale reţelei Pic - din Piteşti, Craiova, Brăila, Oradea şi Călăraşi- deţinută de fraţii Ilie şi Cornel Penescu din Piteşti şi-au închis porţile după ce spre finalul lui 2008 compania care le opera a cerut intrarea în insolvenţă. Reprezentantul Muntenia Hypermarket, care administra reţeaua, anunţa că va redeschide spaţiile, dar compania nu şi-a revenit niciodată. A intrat în insolvenţă cu datorii de 90 de milioane de euro în 2008, deşi trecuse printr-un proces dur de restructurare în urma căruia concediase 1.200 de oameni şi închisese trei din cele cinci magazine. Grupul Pic, cu sediul în Piteşti, avea în 2008 o cifră de afaceri de peste 150 de milioane de euro, peste 80% din acestea fiind generate de reţeaua de magazine.

SPAR

Reţeaua olandeză de supermarketuri Spar a apărut pe piaţă în 2005, ca franciză operată de fraţii Ioan şi Floare Cuc din Arad. Tot 2008 a fost şi în cazul acestei afaceri începutul declinului, ajungând de la 21 de magazine la 10, doar un an mai târziu. Vânzările din 2009 au scăzut cu aproape două treimi faţă de anul anterior, ajungând la 18,4 milioane de euro. Spaţiile au fost ulterior preluate de alţi retaileri.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/cele-mai-rasunatoare-esecuri-din-ultimii-20-de-ani-care-este-domeniu-in-care-niciun-antreprenor-roman-nu-a-reusit-15063472
15063472
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.