Moda bio prinde viata-n magazine

Postat la 08 decembrie 2009 244 afişări

Produsele organice au gasit teren fertil in Romania: sunt deja 20 de magazine de profil, fata de unul cu doi ani in urma. Ca valoare, piata creste cu 30%, cand cele mai multe domenii scad. Care sunt insa sansele reale ale nisei, in conditiile in care romanii considera produs biologic tot ceea ce este “de la tara”?

"Din cauza contextului economic, oamenii se uita mai atent la ce si cat cumpara si prefera sa cumpere mai putin, de mai buna calitate si fara sa mai faca risipa", sustine Alina Kish, managerul BioGood, al carei magazin a inregistrat vanzari de aproximativ 500.000 euro din iulie, de cand a fost deschis. "Nu suntem afectati de criza. Am crescut constant pana in martie 2009, cand am avut vanzari record, de peste 35.000 euro, iar in lunile urmatoare am mai scazut cam cu 15-20%, dar numarul de clienti a ramas constant, la 300", adauga Teglas, care considera ca fluctuatiile lunare sunt ceva normal in aceasta ramura a comertului. Desi afacerile merg, managerii recunosc ca acum sunt mai putini consumatori dornici sa incerce produsele bio decat in perioada cand consumul se bucura de un ritm alert de crestere. Exista totusi o serie de oportunitati pe care retailerii de produse organice nu au ezitat sa le fructifice: "Inainte de criza ne straduiam sa gasim un spatiu, iar acum ne suna proprietarii centrelor comerciale care vor sa deschidem un magazine si in spatiile lor", comenteaza Alina Kish.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/agricultura/moda-bio-prinde-viata-n-magazine-5154776
5154776
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.