Moda bio prinde viata-n magazine

Postat la 08 decembrie 2009 244 afişări

Produsele organice au gasit teren fertil in Romania: sunt deja 20 de magazine de profil, fata de unul cu doi ani in urma. Ca valoare, piata creste cu 30%, cand cele mai multe domenii scad. Care sunt insa sansele reale ale nisei, in conditiile in care romanii considera produs biologic tot ceea ce este “de la tara”?

"Din punctul de vedere al calitatii, procesatorii locali nu au ajuns inca la nivel european - va mai dura intre trei si cinci ani pana sa se dezvolte si la noi acest segment", explica Alina Kish. Marfurile vandute de BioGood provin din Germania, Danemarca, Austria, Italia si }arile de Jos si doar cateva produse din Romania. Pentru aprovizionare, o data sau de doua ori pe saptamana un camion pleaca prin Europa si face 6-7 opriri, pentru a aduna toate produsele comandate in prealabil. Aceeasi sursa de aprovizionare o au si cei de la Leacul, care declara ca aproximativ 10% din cele 2.000 de produse comercializate sunt autohtone. "Din Romania aveam exact ceea ce aveam si la inceput, adica miere de albine, oua, branzeturi, legume, mere si paine", spune Teglas.

Vanzarile magazinului Leacul se situeaza in jurul sumei de 30.000 de euro lunar, ceea ce i-a determinat pe proprietari sa se gandeasca la extinderea afacerii cu un supermarket bio, unde sa poata desfasura o gama de 3.000-4.000 de produse, aproape dublu fata de cate sunt acum pe rafturile magazinului din zona Dorobanti (Bucuresti). "Suntem in discutii pentru un spatiu de 300 mp in zona Dorobanti, iar de la inceputul anului viitor intentionam sa incepem lucrarile de amenajare", spune Teglas, care estimeaza costurile legate de deschiderea supermarketului in jurul sumei de 150.000-200.000 euro, fara a socoti si cheltuielile cu marfa.

Acesta ar urma sa fie primul supermarket bio din Romania, un pas important in dezvoltarea acestei nise, daca ne gandim ca in Germania, de exemplu, sunt peste 500 astfel de unitati. "In Romania este o afacere de nisa, iar clientii nostri sunt oameni care cumparau astfel de produse din strainatate si chiar se duceau cu avionul odata la doua-trei saptamani pentru a se aproviziona", adauga Teglas. Spatiul exclusivist din zona Dorobanti este preferat de comerciantii cu produse organice, deoarece in zona sunt clienti cu venituri peste medie si straini care lucreaza la ambasadele din apropiere.

Daca pentru deschiderea unui spatiu fizic investitia necesara se plaseaza intre 75.000 euro, pentru o suprafata de 75 mp, ca in cazul magazinului Leacul si pana la 400.000 euro, in cazul BioGood, in mediul online costurile sunt mult mai reduse. Cheltuielile pentru magazinul virtual Napati.ro au fost de 50.000 de euro, din care cea mai mare parte (30.000 de euro) a fost pentru marfa, restul fiind cheltuieli legate de crearea site-ului, marketing si promovare. Napati.ro este un magazin deschis recent, specializat in comertul cu produse de ingrijire si crestere a copiilor, mizand pe clientii care, desi poate nu isi permit un stil de viata bio pentru ei insisi, nu fac economii in ceea ce priveste ingrijirea copiiilor.

"Ideea a pornit in urma faptului ca anul acesta am petrecut o vreme in Austria si am intrat in contact cu persoane cu un alt stil de viata", spune Ileana Glodeanu, antreprenorul din spatele afacerii. Pentru primul an de functionare, proprietara estimeaza o cifra de afaceri de 150.000 euro si o marja de profit de 30%. Desi dificultatile economice au insem-nat venituri mai mici inclusiv pentru comerciantii din domeniul alimentar, antreprenorii din spatele afacerilor ecologice declara ca nu sunt afectati de criza, deoarece oamenii au devenit mai rationali si prefera sa consume mai putin, dar produse de mai buna calitate.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/agricultura/moda-bio-prinde-viata-n-magazine-5154776
5154776
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.