Preturi mai mari la alimente si un consum tot mai mic
Preturi mai mari la unele produse alimentare, continuarea scaderii consumului, inchideri de firme si eficientizarea activitatii altora se numara printre previziunile retailerilor privind directia acestei piete in 2011, conform Anuarului Retail 2010 pe care Mediafax il lanseaza miercuri, 12 ianuarie.
Cea de-a cincea editie a Anuarului Retail analizeaza evolutia retailului si a sectorului de bunuri de larg consum in decursul ultimului an si anticipeaza tendintele din piata in 2011.Dupa un an in care puterea redusa de cumparare a romanilor si cresterea TVA s-au repercutat atat asupra retailerilor, cat si asupra producatorilor, cei mai multi dintre acestia anticipeaza scaderi ale pietei si in 2011.
Potrivit Anuarului Retail, liderii patronatelor din domeniu se asteapta ca 2011 sa aduca cresteri de preturi la mai multe produse alimentare de baza, printre care carnea de porc, painea si zaharul, in ultimele doua cazuri ca urmare a necesitatii importurilor si a evolutiei pretului la nivel international.
Producatorii citati in anuarul editat de Mediafax anticipeaza, de asemenea, vanzari mai mici la unele produse precum berea, vinul si tigarile si o abordare pragmatica a cumparaturilor, la fel ca in 2010, cand romanii au renuntat la achizitiile din impuls si la stocurile excesive si s-au indreptat spre produsele necesare si spre marcile cunoscute.
Inchiderea unor firme din domeniul productiei si preocuparea retailerilor pentru eficientizarea activitatii lor, prin regandirea mixului de produse, continuarea investitiilor in marcile proprii, alegerea atenta a locatiilor noi si relocari, sunt alte previziuni facute de jucatorii din acest sector.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro