Cum a afectat inflaţia ieşitul la restaurant? Jumătate dintre români ies mai rar, iar o treime caută produse mai ieftine

Autor: Cristina Roşca Postat la 24 noiembrie 2022 99 afişări

Creşterile de preţuri din ultimul an la aproape toate bunurile şi serviciile au dus la scăderea puterii de cumpărare a românilor, dat fiind că veniturile lor nu au avansat la fel de repede precum cheltuie

Cum a afectat inflaţia ieşitul la restaurant? Jumătate dintre români ies mai rar, iar o treime caută produse mai ieftine

Creşterile de preţuri din ultimul an la aproape toate bunurile şi serviciile au dus la scăderea puterii de cumpărare a românilor, dat fiind că veniturile lor nu au avansat la fel de repede precum cheltuielile. În aceste condiţii, oamenii îşi schimbă comportamentul de consum, mai ales când vine vorba de aşa-zisele cheltuieli de răsfăţ, cele care nu sunt considerate a fi strict necesare. Ieşitul la restaurant este unul dintre aceste obiceiuri.

Astfel, în contextul inflaţionist actual, unu din doi români iese la restaurant rar sau foarte rar, pe când o treime dintre consumatori (35%) comandă preparatele mai ieftine din meniu atunci când totuşi merg la masă, arată o cercetare a platformei de rezervări la restaurante Bookingham. De altfel, românii, în covârşitoarea lor majoritate (94%), spun că resimt scumpirile şi când vine vorba de preţurile aplicate de restaurante. Situaţia nu este specifică doar pieţei locale.

„Acum, unu din doi români iese la restaurant rar sau foarte rar; o schimbare evidentă faţă de obiceiurile dinaintea pandemiei când majoritatea (53%) ieşea mai des. Datele arată că 27% dintre români ies foarte rar la restaurant (o dată pe lună sau nici măcar), în timp ce 21% spun că o fac de 2-3 ori pe lună“, conform Bookingham.

Spre comparaţie, doar 6 din 100 de români continuă să meargă la restaurant în 2022 de 5-7 ori pe săptămână.

„Înainte de pandemie, majoritatea participanţilor la studiu (53%) ieşeau mai des decât acum“, coform aceleiaşi surse. Există însă şi aceia (27%) pentru care nu s-a schimbat nimic, în timp ce 19% dintre respondenţi au afirmat că ies mai des acum decât înainte de pandemie.

Studiul, realizat pe un eşantion de peste 500 de persoane, ilustrează totodată că există o corelaţie între cât de des merg oamenii în oraş la masă şi cum au evoluat preţurile. Percepţia respondenţilor este că preţurile sunt cu 10% până la 25% mai mari.

Din acest motiv, oamenii şi caută să comande preparate mai ieftine ca să reducă nota de plată. Este cazul a 35% dintre români. Unii renunţă la desert, alţii împart un fel de mâncare cu altcineva sau nu mai comandă şi de mâncare, ci doar de băut.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.