Topul celor mai ieftine masini exotice (GALERIE FOTO)

Postat la 21 iunie 2010 1096 afişări

Decapotabile, sportive sau de teren, masinile exotice par ca si-au gasit locul lor pe piata auto, chiar daca vanzarile de masini s-au prabusit la mai putin de jumatate in ultimul an. Care sunt cele mai ieftine si cat de mult conteaza pretul pentru clientii unor astfel de masini?

SUV-urile, adica acele masini cu garda inalta si care incearca sa preia o parte din performantele masinilor de teren, ajunsesera la o cota de 8% din piata auto chiar inainte de lansarea recenta pe piata a Duster, primul model de tip SUV al producatorului roman Dacia. "Cota de piata ar putea ajunge la 10%, prin lansarea Duster", crede Fabrice Cambolive, directorul comercial al marcilor Renault, Nissan si Dacia. Alianta Renault-Nissan este prezenta pe langa Duster si cu un alt model in topul celor mai ieftine cinci masini de tip SUV, realizat de BUSINESS Magazin. "Nissan Qashqai are o pozitionare speciala, fiind la intersectia zonei de interes pentru un segment traditional al pietei auto, precum masinile compacte-medii si segmentul SUV-urilor. Cei mai multi clienti care cumpara Qashqai au avut masini din clasa medie-compacta", afirma Corina Dragne, product manager al Nissan.

Unul dintre segmentele de care vorbeste Dragne, cel al masinilor compacte, a reprezentat in 2009 circa 16% din piata auto, ceea ce inseamna un potential important pentru a atrage clienti pentru Qashqai.

Pe de alta parte, Dacia Duster se bazeaza pe cei care pana acum nu-si permiteau un SUV cu tractiune integrala si optau pentru unul second-hand sau doreau sa achizitioneze un automobil cu un pret mai mic de 15.000 de euro.

Cu alte cuvinte, daca in cazulcabrioletelor sau al masinilor sportive dealerii auto pariaza in special pe tinerii cu venituri cu mult peste medie, in cazul SUV-urilor, cum este Qashqai, tinta se muta catre cei cu varste cuprinse intre 35 si 45 de ani.

Indiferent de categoria din care fac parte - hot-hatchuri, cabriolete si SUV-uri - masinile de nisa par ca au scapat mai putin afectate de efectele crizei economice din ultimii doi ani, marjele mari pe care le genereaza aceste categorii permitandu-le producatorilor auto sa contrabalanseze, fie si intr-o masura mica, prabusirea segmentelor clasice, cu greutate in vanzari. Din pacate insa pentru dealeri, tot mai multi dintre clientii de masini de nisa au invatat un concept nou pentru industria auto, dar care va afecta profund rezultatele financiare ale comerciantilor, cel putin in privinta coloanei de profit: se numeste discount.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
masini,
preturi,
cabrio,
decapotabil,
SUV
/topurile-business-magazin/topul-celor-mai-ieftine-masini-exotice-galerie-foto-6430830
6430830
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.