Topul celor mai ieftine masini exotice (GALERIE FOTO)

Postat la 21 iunie 2010 1096 afişări

Decapotabile, sportive sau de teren, masinile exotice par ca si-au gasit locul lor pe piata auto, chiar daca vanzarile de masini s-au prabusit la mai putin de jumatate in ultimul an. Care sunt cele mai ieftine si cat de mult conteaza pretul pentru clientii unor astfel de masini?

Senzatiile oferite la condus de care vorbeste Grapinoiu sunt cu atat mai puternice in cazul masinilor sportive, asa cum este cazul Abarth, divizie a Fiat care comercializeaza modele cu tuning (performante tehnice imbunatatite fata de modelele de serie) ale grupului italian.

De la lansarea Abarth in urma cu doar doua luni, importatorul local a vandut sapte bucati, insa tinta de vanzari in primul an de prezenta pe piata este de 100 de masini. Ce are in plus clientul de masina sport, fata de cel de decapotabila? "E mai pasionat de sofat", adauga oficialii Autoitalia, importatorul Fiat in Romania, care mizeaza pe cei cu venituri mult peste medie, care si-ar putea permite sa cumpere o masina de dimensiuni mici, asa cum este Abarth 500, dar cu un pret de pornire apropiat de al unei masini dintr-o clasa mai mare - 14.000 de euro - si care poate ajunge si la 40.000 de euro.

La fel ca si in cazul cabrioletelor, nici pentru masinile sportive diferenta de pret intre modelele diferitilor competitori nu pare a fi atat de importanta. "Poate fi doar un factor de comparatie, dar nu decisiv", spun oficialii Autoitalia.

Chiar si asa, cele mai vandute masini sportive sunt asa-numitele "hot-hatch", din clasa mica sau compacta, cu trei sau cinci usi, care dispun de cel mai puternic motor din gama si de usoare modificari ale caroseriei. Acestea ofera teoretic performante apropiate de cele ale modelelor sport propriu-zise (adica acele masini cu preturi de pornire de 30-40.000 de euro), dar la un pret mult mai mic.

Clio RS, spre exemplu, versiune dezvoltata de divizia sport a Renault pe baza modelului din clasa mica Renault Clio, costa putin peste 18.000 de euro si este echipat cu un motor care dezvolta circa 200 de cai putere (de aproape trei ori mai mult ca modelul Clio echipat cu cel mai mic motor). In primele luni ale acestui an importatorul marcii franceze pe piata locala a vandut trei astfel de masini, urmand ca pana la finalul anului sa ajunga la zece unitati, ceea ce inseamna circa 1% din vanzarile totale ale modelului de clasa mica Renault Clio.

In timp ce vanzarile de cabriolete si hot-hatch-uri sunt mai degraba o chestiune de imagine, o alta categorie considerata exotica in urma cu 5-10 ani a ajuns sa contribuie serios la atingerea obiectivelor de vanzari si de profitabilitate ale dealerilor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
masini,
preturi,
cabrio,
decapotabil,
SUV
/topurile-business-magazin/topul-celor-mai-ieftine-masini-exotice-galerie-foto-6430830
6430830
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.