TOP BM: Cele mai mari retele de moda din Romania
Sunt nelipsiti din malluri si de la contractarile pentru orice viitor centru comercial. Retailerii care au decis sa fie peste tot in Romania au ajuns la retele de zeci de magazine, dar deocamdata nu se mai gandesc la extindere. Precautia pare sa fie cuvantul de ordine pana la mijlocul anului viitor.
Pentru a face fata conditiilor de piata, multi retaileri au taiat din marja de profit si s-au indreptat spre reducerea preturilor. Oamenii au fost sensibili la pret, asa ca reducerile au adus oameni in magazine, dupa cum spune Irina Ivan, division manager al Solmar Group. Promotiile au variat de la caz la caz, de la retaileri cum ar fi New Yorker sau TinaR, care s-au bazat pe promotii agresive, pana la cazuri in care importatorul nu a vrut sa lase garda jos - considerand campaniile de reduceri o strategie cu efecte negative pe termen lung.
"Nu as merge pe acest drum, pentru ca reducerile succesive de preturi sunt fie o cale cu sens unic, fie o fundatura, caci daca ai pornit pe ea nu prea poti sa te mai intorci, oamenii vor astepta preturi din ce in ce mai mici", sustine Cosmin Ulmeanu. Nici managerul de la Extenso nu vede in reducerea preturilor o cale de redresare a consumului, pentru ca oamenii asteapta reduceri acum in aproape toate perioadele.
Retailerii spun ca au observat, imediat dupa initierea promotiei, un apetit pentru cumparaturi mai ridicat pe termen scurt, dar pe termen mediu/lung se observa o scadere. "Nu este totul sa ai un produs indoielnic la un pret foarte mic, pentru ca nu iti asigura decat un succes pe termen scurt, iar pe termen lung nu iti fidelizeaza clientul", este de parere Rosca. In conditiile in care vanzarile nu au excelat, iar reducerea costurilor a fost anevoioasa, profitul nu prea isi va face loc printre cifrele de la sfarsitul anului.
"Nu o sa avem profit, decat putin operational, pentru ca nu am fost suficient de rapizi in a ne ajusta cheltuielile in acelasi procent cu scaderea veniturilor, drept pentru care anul asta cu greu cred ca vom vorbi de marje de profit", crede Mirela Rosca, care anul acesta estimeaza o scadere a cifrei de afaceri cu 25% fata de anul trecut, pana la 12 milioane de euro. Pentru altii, profitul este conditionat de modul cum vor evolua vanzarile in urmatoarele doua luni. Ulmean este insa mai optimist si spera ca sarbatorile de iarna sa aduca un trend pozitiv: "Daca luna asta si decembrie vor fi la nivelul lunii octombrie, atunci vom termina anul pe plus".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro