TOP BM: Cele mai mari retele de moda din Romania

Autor: Camelia Stoian Postat la 17 noiembrie 2009 312 afişări

Sunt nelipsiti din malluri si de la contractarile pentru orice viitor centru comercial. Retailerii care au decis sa fie peste tot in Romania au ajuns la retele de zeci de magazine, dar deocamdata nu se mai gandesc la extindere. Precautia pare sa fie cuvantul de ordine pana la mijlocul anului viitor.

Planurile retailerilor pentru 2010 sunt legate in special de mentinerea pe piata si mai putin de extindere, dar difera destul de mult de la caz la caz. LPP, New Yorker sau Deichmann spun ca ar vrea sa se extinda, dar prefera sa nu faca estimari deocamdata. Takko doreste sa continue expansiunea si are in plan cel putin 10 magazine anul viitor. "In cea mai pesimista varianta deschidem 7-8 magazine si in cea mai optimista cam 15 magazine, dar nu depinde doar de noi, ci si de dezvoltatorii de spatii comerciale", spune managerul Takko.

Trecerea prin criza a insemnat, pentru cei mai multi din retailul de imbracaminte, reducerea masiva a costurilor. De la renegocierea chiriilor si a costurilor cu utilitatile pana la reducerea salariilor si chiar la renuntarea la o parte din personal, fiecare firma in parte a cautat cea mai buna solutie ca sa supravietuiasca. "Am redus toate chetuielile generate de noi, consum de benzina, telefoane, am renegociat conditiile de contract cu toti partenerii nostri. Furnizorii de servicii au inteles in general aceste lucruri", spune Alexander Zeciu. Restrangerea costurilor a insemnat insa si renegocierea chiriilor, una dintre cele mai dure discutii purtate anul acesta fiind cu proprietarii de centre comerciale. "Proprietarii sunt mult mai flexibili sa negocieze noi intrari decat sa renegocieze cu chiriasii vechi, astfel ca noi am reusit sa obtinem cele mai importante reduceri la chirii abia in partea a doua a anului", spune Mirela Rosca, care a mai precizat ca valoarea chiriilor a scazut in medie cu 11%, iar cea mai mare reducere a fost de 40%.

Pe segmentul articolelor sportive, importatorul Lotto (Extenso) s-a confruntat cu o scadere a vanzarilor de aproximativ 25%. Mirela Rosca spune ca motivele scaderii sunt legate de intrarea pe piata a retailerilor cu suprafete mari (cum ar fi Decathlon), dar si de scaderea consumului in general. Singurul brand pe plus din portofoliul Mirelei Rosca este Stonefly, magazin care a fost pozitionat ca pret undeva sub 10% fata de nivelul competitorilor. Mirela Rosca este insa rezervata cand vine vorba de aducerea unor branduri noi: "Cred ca este destul de dificil sa iti asumi in acest moment incert noi investitii, mai ales ca un brand nou nu inseamna doar investitie in retail si distributie, ci inseamna si investitie in imagine, marketing, promovare, categorie de costuri care este printre cele mai sacrificate in astfel de timpuri".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/topurile-business-magazin/top-bm-cele-mai-mari-retele-de-moda-din-romania-5104831
5104831
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.