Cele mai mari investitii din agrement

Autor: Andreea Neferu Postat la 09 august 2010 451 afişări

Piata de constructii de agrement a incetinit serios in 2009, insa nu s-a oprit de tot. Cele mai mari proiecte din piata sunt statiuni, hoteluri de cinci stele in provincie si stadioane, care au in comun finantarea asigurata (chiar si partial) dinainte de inceperea crizei, fie ca sunt proiecte de stat sau private.

De asemenea, in doua luni si jumatate vom da in folosinta un centru spa". Finantarea pentru acest proiect de investitii a venit din surse proprii, iar clientela careia i se va adresa complexul Cheile Gradistei-Fundata se vrea a fi extrem de diversificata. "Vrem sa atragem mai multe categorii de clienti, de la cei de business, care inchiriaza sali de conferinta, pana la turistii traditionali. De asemenea, vom construi partii, terenuri de tenis si de fotbal, prin care sa ne adresam atat sportului de masa, cat si celui de performanta. In general, vrem sa dezvoltam bazele sportive si de agrement", spune Garbacea. Modelul de la Moeciu va fi astfel replicat si la Fundata, Ovidiu Garbacea vrand sa dubleze numarul de clienti carora li se poate adresa.

Viziunea omului de afaceri privind diversificarea serviciilor oferite clientilor a fost impartasita si de alti hotelieri. In ultima perioada, batalia in segmentul hotelier se duce pe oferirea unor servicii cat mai variate clientilor, dar si pe fidelizarea acestora prin diferite beneficii. Resursa principala care sta la baza politicii de diferentiere a unui hotel fata de concurentul sau imediat consta in serviciile conexe, printre care se numara centrele spa, restaurantele cu tematica sau salile de conferinta, sustin consultantii de la IBC Focus. "Romanii s-au mai <desteptat>. In afara de cazare, mancare si bautura, acum vor sa faca si sport, sa mearga in drumetii, asa cum se intampla in strainatate", explica Ovidiu Garbacea.

Paul Marasoiu, presedintele firmei de consultanta hoteliera Peacock Hotels, considera ca nu este vorba de o schimbare de perspectiva in ceea ce priveste orientarea investitiilor catre proiectele de agrement, ci mai degraba de o abordare logica in contextul pietei locale: "Proprietarii au facut toate eforturile sa potenteze oferta hotelurilor lor intr-o perioada mai putin fasta din punct de vedere economic. Pe de alta parte, deschiderea unor noi canale de finantare din fonduri europene, cu precadere pentru proiecte destinate serviciilor complementare si agrementului, a facut mult mai abordabil acest segment al pietei".

Daca investitori discreti lanseaza proiecte de miliarde de euro, cele mai mari proiecte lansate de statul roman sunt renovari ale unor structuri de agrement: stadionul national Lia Manoliu, aflat in stadiul de constructie, are alocat un buget de 480 milioane de lei (113 mil. euro), urmand sa aiba o capacitate de 55.000 de locuri, 200 de locuri de parcare subterane si 40 de loje a cate 12 locuri fiecare. Similar, Stadionul "Ion Moina" din Cluj-Napoca, pentru care au fost anuntate investitii de 384,5 mil. lei (90,8 mil. euro) va avea o capacitate de 30.596 de locuri (din care 26.648 de locuri la gradene si 948 in loje pentru VIP-uri). In ansamblul stadionului vor mai fi incluse si spatii pentru cluburile sportive (atletism, scrima, ciclism, box, haltere, lupte, tenis de masa), dar si spatii de antrenament acoperite, un muzeu al sportului si cabinete medicale.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
investitii,
agrement,
/topurile-business-magazin/cele-mai-mari-investitii-din-agrement-6793948
6793948
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.