Cele mai mari companii aeriene dupa numarul de pasageri

Postat la 17 mai 2010 792 afişări

Dintre cei 7,2 milioane de pasageri transportati anul trecut de primele opt companii aeriene din Romania, peste 3,3 milioane au calatorit cu zboruri low-cost. Deja preferinta pentru operatorii ieftini nu mai poate fi atribuita catorva mii de pasageri aflati in goana dupa preturi mici, ci se pare ca piata aviatica in sine capata o noua configuratie.

Ioan Mihalcea, economist in cadrul companiei aeriene TAROM, crede ca una dintre urmarile recesiunii economice a fost si aceea ca pasagerii au devenit mult mai sensibili la elementul pret atunci cand iau decizia de cumparare a unui bilet pentru transport aerian. In urma analizelor pe care le efectueaza pe piata transportului aerian din Romania, Mihalcea a observat o tendinta de reducere a segmentului de calatorii corporate, ca urmare a politicii firmelor de a reduce numarul de calatorii la clasa business in vederea diminuarii cheltuielilor. Pentru TAROM, anul 2009 a avut o evolutie mai slaba decat 2008, numarul pasagerilor transportati a scazut cu 9%, de la 1,86 milioane de pasageri la 1,7 milioane. "2009 a fost anul in care politica preturilor a fost dictata de piata, in mai mare masura decat de politicile de marketing ale companiilor aeriene, iar acest lucru a fost vizibil tuturor clientilor", constata reprezentantul Tarom, remarcand faptul ca multe companii de renume mondial au oferit pasagerilor oferte tarifare mai avantajoase decat costul taxelor aeroportuare, tocmai pentru evitarea migrarii pasagerilor catre alte companii.

Estimarile sunt insa mai optimiste: "Pentru 2010 ne propunem o revenire si estimam ca vom transporta peste 2.020.000 de pasageri", anticipeaza oficialii TAROM. Blue Air vizeaza deschiderea mai multor destinatii si o crestere cu peste 44% a cifrei de afaceri, iar ca numar de pasageri - peste doua milioane pentru anul in curs. "In 2010, accentul va fi pus pe consolidarea conexiunilor externe", completeaza Florentina Ivan. Aceeasi dezvoltare este si in vizorul Wizz Air: "Obiectivul nostru pentru 2009 este sa ne continuam expansiunea. Deja am anuntat alocarea a doua noi aeronave pentru bazele din Bucuresti si Cluj-Napoca si introducerea de noi zboruri spre Cuneo, Pisa, Zaragoza si Weeze/Düsseldorf. Ne asteptam sa transportam din si spre Romania aproximativ doua milioane de pasageri". Air France-KLM a reactionat fata de situatia din piata adaptand rapid oferta prin reducerea capacitatilor mai ales in sezonul de iarna, cand solicitarile sunt mai mici in mod traditional. "Acest lucru s-a realizat prin reducerea numarului de frecvente: un zbor mai putin pe saptamana spre Paris in tot timpul anului si un zbor zilnic mai putin spre Amsterdam pe perioada lunilor ianuarie-martie", spune Emanuela Doicu, manager al AFKLM, care anticipeaza, pentru 2010, o crestere cu 4% a cifrei de afaceri.

Problemele economice din 2009 au intrerupt ritmul agresiv in care a crescut piata transportului aerian in Romania. Dupa aderarea la UE, Romania s-a numarat, in 2007 si 2008, printre primele zece tari din lume ca procent de crestere de la an la an.

"Cresteri de 20-30% pe an sunt foarte rar intalnite in lume si, in mod normal, nu caracterizeaza decat o perioada scurta de timp, pana cand respectiva piata ajunge la maturitate si se normalizeaza; cresterea "naturala" a traficului e de aproximativ 5% pe an intr-o piata matura", constata Ioan Mihalcea. Piata aeronautica din Romania nu a avut aceasta ocazie de normalizare inaintea crizei. Tocmai de aceea revenirea economiei va aduce noi valuri de crestere si este foarte intreresant de urmarit daca aviatia traditionala sau low-costul vor castiga cea mai mare felie din piata.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/topurile-business-magazin/cele-mai-mari-companii-aeriene-dupa-numarul-de-pasageri-6126403
6126403
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.