Cele mai mari companii aeriene dupa numarul de pasageri

Postat la 17 mai 2010 792 afişări

Dintre cei 7,2 milioane de pasageri transportati anul trecut de primele opt companii aeriene din Romania, peste 3,3 milioane au calatorit cu zboruri low-cost. Deja preferinta pentru operatorii ieftini nu mai poate fi atribuita catorva mii de pasageri aflati in goana dupa preturi mici, ci se pare ca piata aviatica in sine capata o noua configuratie.

Companiile low-cost au simtit potentialul reducerii de bugete ale clientilor anul trecut si au incercat, pe langa preturile reduse, sa creasca numarul de destinatii si sa imbunatateasca serviciile. Wizz Air a anuntat de la 1 aprilie introducerea de noi servicii, inclusiv check-in online si reguli simplificate de transport al bagajelor, eliminand limita de greutate, precum si un nou serviciu care va permite modificarea orarului de zbor fara a se percepe taxe suplimentare. "In 2009, am avut o crestere de 33%, iar Romania a fost piata cu cea mai buna evolutie, de 87%. Am continuat sa ne dezvoltam intr-un ritm rapid, am deschis o baza noua in Timisoara, am introdus noi zboruri de la toate cele trei baze si ne-am dublat flota prin adaugarea a trei aeronave bazelor din Bucuresti si Cluj", sustine oficialul Wizz Air, explicand astfel atragerea de noi pasageri de la competitie.

In acelasi registru, Blue Air a introdus destinatii in premiera (Nisa, Lisabona), precum si o serie de rute interne (Arad, Cluj-Napoca, Timisoara), a incheiat parteneriate, precum cel cu Euro Disney, a introdus promotii pe destinatia Paris, nu doar pentru transport, dar si pentru cazare, precum si pentru acces in parcurile tematice. "De asemenea, promotiile variate precum reduceri tarifare pentru anumite destinatii, scutirea de taxe aeroportuare pentru Paris si Roma, oferte pentru copii, reducerile si concursurile pentru Valentine's Day au creat o relatie personalizata cu pasagerii", afirma directorul de marketing al Blue Air.

Replica din partea companiilor de linie nu s-a lasat prea mult asteptata. 2009 si 2010 au adus tot mai multe oferte pentru zborurile la bordul aeronavelor companiilor de aviatie traditionala. "Fata de concurenta, masurile luate au vizat, in primul rand, diferentierea prin serviciile oferite atat la sol, cat si in zbor, neuitand de investitiile in sistemele informatice care sustin serviciile electronice oferite clientilor", spune Emanuela Doicu, Marketing & Communication Manager al Air France - KLM, companie care are o cota de piata de circa 18% in Romania. La nivelul anului trecut, numarul de pasageri transportati de Air France-KLM a scazut fata de aceeasi perioada a anului 2008 cu 10%. Potrivit oficialului companiei, factorii care au influentat evolutia acestui indicator ar putea fi scaderea pietei, mai accentuata in Romania decat in celelalte tari ale Uniunii Europene, reducerea bugetelor de transport in companiile cu care AFKLM are contracte, dar si modificarea obiceiurilor de consum pe fondul crizei mondiale. Datele IATA arata ca, la nivel mondial, traficul aerian a scazut cu 3,5% anul trecut.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/topurile-business-magazin/cele-mai-mari-companii-aeriene-dupa-numarul-de-pasageri-6126403
6126403
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.