Vacanţele în spaţiu, pe orbită sau pe lună, tot mai aproape de realitate. Preţuri cu şase cifre

Autor: Vlad Popescu Postat la 19 septembrie 2012 43 afişări

Pentru cei cărora Pământul li se pare deja prea mic, fascinaţi de ultima frontieră sau aflaţi în căutare de noi experienţe, turismul spaţial este aproape de a deveni realitate. Staţia Spaţială Internaţională a găzduit deja şapte turişti care, pentru 50 milioane de dolari, au petrecut până la 12 zile pe orbită, serviciu oferit de compania Space Adventures, din Virginia, SUA.

TEHNOLOGIE, MILIARDARI

ŞI MASCULI ALFA

Ascensiunea rapidă a industriei turismului spaţial este facilitată de o combinaţie perfectă de aspecte practice. Tehnologia şi materialele necesare construcţiei de aeronave capabile să se ridice în spaţiu au devenit mai ieftine ca oricând, iar miliardarii interesaţi dintotdeauna de astfel de proiecte au dobândit curajul necesar datorită NASA, Agenţia Spaţială a Statelor Unite, care a început în ultimii ani să apeleze la companii private pentru zboruri către Staţia Spaţială Internaţională şi alte obiective de pe orbită.

Unii experţi spun că cererea pentru astfel de călătorii ar putea fi alimentată şi de plictiseală - Pământul pare să fi devenit prea mic pentru micul explorator care se ascunde într-unii miliardari - sau de dorinţa unora de a se impune ca masculi alfa. "Practic fiecare centimetru pătrat de Pământ a fost explorat până acum de cineva. O să auzim de oameni care se dau cu rotilele pe gheaţă în estul Antarcticii sau ceva de genul ăsta pentru a ajunge la acel sentiment de împlinire", spune Eugene Linden, autor de lucrări de ştiinţă şi mediu, care sugerează că, pentru unii, dorinţa de a merge în spaţiu vine dintr-un "impuls animalic primitiv" de a face ceva inimitabil, ceva "menit să afişeze robusteţea reproductivă a masculului".Linden notează şi că "bărbaţii pot falsifica multe - spre exemplu, poţi închiria un Ferrari pentru a te afişa într-o maşină scumpă - dar este greu să păcăleşti pe cineva că ai mers în spaţiu".

Virgin Galactic notează că 77% dintre clienţii săi sunt bărbaţi. Majoritatea sunt oameni cu posibilităţi şi o personalitate puternică, asemenea lui Branson. SpaceShipTwo, nava pregătită de Virgin Galactic pentru zboruri în spaţiu cu pasageri, este "moştenitoarea" SpaceShipOne, finanţată şi de cofondatorul Microsoft, Paul Allen, şi devenită în 2004 prima aeronavă dezvoltată de o companie privată care a ridicat un om în spaţiu - un pilot de teste.

Elon Musk, preşedintele Tesla Motors, a contribuit la fondarea companiei SpaceX, care dezvoltă rachete şi care speră să transporte astronauţi şi mărfuri în spaţiu pentru alte corporaţii sau pentru guverne, pentru ca în final "viaţa să devină interplanetară", după cum spune sloganul.Fondatorul Amazon.com, Jeff Bezos, a fondat Blue Origin, o companie care se fereşte de atenţia media, dar promite că va facilita "accesul omului în spaţiu la costuri dramatic reduse şi cu o fiabilitate ridicată".

PREŢURI TOT MAI ACCESIBILE, VACANŢE SCURTE,

DAR PLINE DE ACŢIUNE

Companiile care doresc să ofere călătorii pe orbita apropiată a Terrei se laudă deja asemenea cu servicii şi preţuri într-un duel care aminteşte de înce-puturile transporturilor aeriene. Space Adventures şi Armadillo Aerospace din Texas susţin că vor putea oferi călătorii în afara atmosferei pentru jumătate din cei 200.000 de dolari ceruţi de Virgin Galactic. O altă companie, XCOR Aerospace, pregăteşte zboruri de la 95.000 de dolari într-o navă de dimensiuni mici, care poate acomoda numai pilotul şi un pasager. Virgin Airlines, parte a grupului controlat de Richard Branson, oferă o călătorie în spaţiu clientului care va aduna cele mai multe ore de zbor.

Odată operaţionale, zborurile oferite de companii vor fi de scurtă durată, dar pline de acţiune. SpaceShipTwo va transporta şase pasageri şi doi piloţi, va decola din New Mexico şi va ajunge la o înălţime de aproximativ 96 de kilometri, unde va naviga timp de 5 minute în liniştea absolută a spaţiului. Pasagerii se vor putea decupla de scaune şi vor pluti în imponderabilitate, bucurându-se de priveliştea unică a planetei de pe care s-au ridicat înainte de palpitanta reintrare în atmosferă.

Doritorii trebuie să fie în formă, însă nimic extravagant, persoanele aflate într-o stare bună de sănătate fiind eligibile pentru călătoriile Virgin Galactic.Idealismul nu lipseşte din tânăra industrie. Mulţi oameni de afaceri implicaţi în astfel de companii consideră că eticheta de "turism spaţial"este nepotrivită, deoarece subminează experienţa de a părăsi cu adevărat Terra.

PRIMELE ZBORURI

Virgin Galactic speră să efectueze primele călătorii pe orbită la sfârşitul anului viitor sau în 2014. Companiile trebuie să depăşească numeroase obstacole de reglementare, juridice şi logistice înainte de a duce turişti în spaţiu. De cele mai multe ori, clienţii plătesc avansuri grase sau chiar contravaloarea totală a serviciului fără să ştie o dată concretă de lansare.

Cu toate acestea, compania lui Richard Branson susţine că are peste 500 de clienţi confirmaţi, mulţi achitând deja întreaga sumă de 200.000 de dolari. Cei care şi-au exprimat mai recent interesul au avut de plătit un avans de minimum 10%, adică 20.000 de dolari, pentru a-şi rezerva un loc. Avansul este returnabil.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Vacanţe,
spaţiu,
preturi
/special/vacantele-in-spatiu-pe-orbita-sau-pe-luna-tot-mai-aproape-de-realitate-preturi-cu-sase-cifre-10093663
10093663
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.