Transportul viitorului care ar putea transforma profund economia lumii

Autor: Georgiana Călin Postat la 29 septembrie 2016 2378 afişări

Ceva mai târziu, s-a alăturat firmei un antreprenor şi investitor italian, care se autodenumeşte Bibop Gresta, pe numele său real Gabriele Gresta – un om exuberant, care în tinereţe aspira la o profesie de rapper. A avut o scurtă carieră în televiziune, înainte de a trece la afaceri şi a deveni investitor pentru start-up-uri. Cei doi s-au întâlnit la un eveniment tech din Los Angeles, unde Ahlborn i-a expus ideea, Gresta răspunzând scurt şi cuprinzător: „Eşti complet nebun doar dacă te gândeşti la aşa ceva. 

Totuşi, dacă merge bine, asta va schimba umanitatea. Şi ai nevoie de ajutorul meu“. HTT are acum peste 400 de voluntari, inclusiv ingineri de la NASA, SpaceX şi Boeing, iar spre deosebire de majoritatea startup-urilor, angajaţii săi nu sunt plătiţi. În schimbul acţiunilor în companie, aceştia contribuie, însă, cu cel puţin zece ore pe săptămână, lucrând de la distanţă, oferind materiale, construind simulări, realizând materiale de marketing etc. De asemenea, Ahlborn şi Gresta călătoresc prin lume, vânzându-şi ideea marilor companii din Germania sau Dubai, iar răspunsurile par pozitive: companiile au început să se înscrie în calitate de parteneri, oferind brevete şi sugerând tehnici de fabricaţie.

Gresta este un om cu un entuziasm contagios, iar hyperloop-ul HTT pare prea frumos ca să fie adevărat după spusele sale, valorificând elemente precum vântul sau energia cinetică. „Combinaţia acestora generează peste 30% din ceea ce consumăm“, spune Gresta, adăugând faptul că „stâlpii vor fi grădini verticale, proiectate de cea mai mare companie de grădini verticale din China“. De asemenea, proprietarii de terenuri vor putea „primi“ aceste rute pe terenurile lor şi toată lumea va avea de câştigat. „Tu eşti fermier. Eu vin la tine şi îţi spun că voi pune câte un astfel de stâlp la fiecare 70 de metri pe terenul tău. În schimb, îţi dau energie electrică, apă şi tu poţi face ce vrei, poţi avea câştiguri reale“. De asemenea, totul este complet silenţios şi frumos la vedere, spune Gresta, „nu vor fi nişte conducte ca cele pe care le vedeţi în mijlocul deşertului“. Compania îşi propune să construiască primul hyperloop până în 2018.

„Sincer să fiu, tehnologia nu este foarte dificilă“, spune Ahlborn. „Totul există, trebuie doar să punem la un loc toate ideile şi să le facem să funcţioneze bine împreună“, adaugă el. Compania a semnat deja un acord cu guvernul Slovaciei pentru a explora potenţiale rute din ţară. De asemenea, a agreat o înţelegere cu Deutsche Bahn, compania feroviară germană, pentru a dezvolta „un tren inovator“ folosind caracteristicile hyperloop, cum ar fi realitatea augmentată pentru ferestre. Ce părere au în legătură cu Hyperloop One? „Au făcut o cascadorie pe şină“, spune Gresta. „Au creat un rollercoaster. Mult noroc!“, comentează el ironic. 

HTT spune că primul hyperloop ar putea fi lansat înainte de 2018, compania anunţând că are în plan construirea primului model operaţional în Quay Valley, o nouă dezvoltare urbană din California. „Vom începe construcţia anul acesta“, spune Gresta. „Nu vom construi pista de testare în mijlocul pustietăţii, ci în oraş, într-un loc în care va putea fi folosit de zece milioane de oameni“. Quay Valley Hyperloop are în plan costuri între 100 şi 150 de milioane de dolari, însă HTT nu îşi face griji pentru bani, afirmând că „avem multe oferte pe masă, iar în momentul în care vom porni la drum, vor veni şi alţi bani“. În cele din urmă, vorbind despre echipa HTT, Gresta afirmă că „toţi cei care lucrează aici sunt foarte pasionaţi de ceea ce fac. Nu ne pasă deloc de cei care nu ne iau în serios, o vor face“.

Poate hyperloop va fi construit, poate nu. Sau poate vrem să credem asta. Însă ideile lui Elon Musk încă inspiră încredere, iar start-up-urile răsar unul după altul. „Cred că va fi construit“, spune John Sullivan, profesor de inginerie de la Universitatea Purduse; „Însă vorbim de decenii, nu de ani“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.