Transportul viitorului care ar putea transforma profund economia lumii

Autor: Georgiana Călin Postat la 29 septembrie 2016 2378 afişări

Aerul rămas va fi comprimat în jurul capsulelor, permiţându-le acestora să plutească în interiorul tubului. Acesta ar putea fi alimentat de panouri solare şi, având o greutate mică, ar putea fi construit de-a lungul stâlpilor din beton ai autostrăzilor existente, reducând costurile de achiziţie a terenurilor. Deşi au existat mulţi sceptici, în general inginerii s-au arătat optimişti. „Deşi iniţial nu am fost de acord cu cifrele, am considerat ideile foarte bune“, spune John Miles, un inginer de la Arup şi profesor la Universitatea din Cambridge, care oferă şi consultanţă pentru Hyperloop One. 

Aşadar, proiectul cu mari posibilităţi de a fi construit, avea nevoie doar de ingineri buni pentru a-l duce la capăt, iar în acest scop a început colaborarea dintre Pishevar şi BamBrogan. Unul dintre inginerii de la SpaceX, care a ajutat la proiectarea rachetei Falcon 1 şi a capsulei Dragon, BamBrogan a fost cooptat rapid în echipa lui Pisheva cu celebra frază pe care o foloseşte şi Musk: „Hai cu mine să schimbăm lumea!“. Ulterior, compania s-a mutat în spaţiul unei foste fabrici şi a demarat rapid construcţia, sub sloganul „Construieşte rapid, testează şi mai rapid“. Curând, Pishevar l-a chemat în echipă pe fratele său, Afshin Pishevar, un fost avocat, care nu a avut de la început o relaţie prea bună cu BamBrogan, cu toate că era un tip popular printre ingineri. Pe de altă parte, mulţi din echipă considerau că Pishevar nu ia în serios compania – nu de puţine ori a adus în fabrică oaspeţi care nu aveau nicio legătură cu domeniul de activitate, cum ar fi Katy Perry, will.i.am, alteori a venit cu un animal de companie neobişnuit - un porc.

Anul acesta, la începutul lunii iulie, o absenţă notabilă se remarcă în cadrul companiei Hyperloop One – BamBrogan. La sfârşitul lui iunie, el a anunţat compania că demisionează, invocând „motive personale“, în locul său fiind numit un alt inginer al companiei, Giegel. La puţin timp după acest eveniment, BamBrogan şi alţi trei membri ai echipei de management, care au demisionat la rândul lor, au dat în judecată compania, afirmând că „cei care se află la conducerea sa s-au folosit continuu de activitatea echipei pentru a-şi creşte ego-ul, brandul, pentru a-şi îmbunătăţi viaţa romantică şi a-şi umple buzunarele“. Printre plângerile lor se afla faptul că Pishevar a început o relaţie amoroasă cu o angajată a firmei de PR a companiei, iar după ce s-au logodit i-a mărit salariul lunar de la 15.000 de dolari la 40.000 de dolari, mai mult decât a oricărui angajat al companiei. 

Ei pretind, de asemenea, că angajaţii au fost obligaţi să semneze contracte care prevăd faptul că societatea le-ar putea cumpăra înapoi acţiunile la un preţ mai mic decât cel al pieţei. Câteva zile mai târziu, Hyperloop One a răspuns intentând la rândul său un proces acuzatorilor, numindu-i „Gaşca celor patru“ şi afirmând despre BamBrogan că ar fi „un inginer sub medie“, „sexist“, „egomaniac şi lacom“, „care a apărut adesea în stare de ebrietate la birou“, lucruri pe care, bineînţeles, BamBrogan le neagă. De asemenea, compania contrazice cu ton furios toate acuzaţiile împotriva sa, afirmând că cei patru au complotat în secret pentru a forma o companie rivală, Hyperloop Two. 

Acuzând numeroase încălcări ale contractului, a cerut daune de peste 250 de milioane de dolari. Când povestea a ajuns în presă, Giegel a transmis oficial printr‑un e-mail că „Hyperloop One este mai puternică acum ca niciodată“. Construcţia Devloop este în curs de desfăşurare, iar planurile vizează o demonstraţie publică pentru începutul anului 2017; iar compania caută rute pentru hyperloop în Rusia, Dubai, Scandinavia şi Elveţia sau Marea Britanie.

Pe de altă parte, la Hyperloop Transportantion Technologies (HTT) situaţia este calmă. Pe vremea când Pieshvar căuta un inginer pentru demararea proiectului, un alt antreprenor s-a lansat în cursa pentru primul hyperloop – Dirk Ahlborn, german, de 39 de ani, care avea afaceri în Italia înainte de a se muta la Los Ageles. Ahlborn a fost dezvoltatorul unui site, un incubator pentru idei, numit JumpStartFund, unde indivizii puteau sugera idei de afaceri, mulţimea se putea implica voluntar şi investitorii puteau oferi finanţare. Atunci când Musk a dezvăluit ideea, Ahlborn a postat-o pe site şi sute de oameni încrezători în ea au semnat, formând un grup, Hyperloop Transportantion Technologies, unde discutau controversele legate de fizică, potenţiale rute şi finanţări. Ulterior, Ahlborn a fondat şi compania cu acelaşi nume.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.