Toyota se pregateste de locul I

Postat la 03 martie 2008 18 afişări

Grupul auto Toyota estimeaza ca va ajunge anul viitor la 10,4 milioane de autovehicule vandute, detronand General Motors de pe locul intai in topul producatorilor. In spatele acestei tinte sta insa un proces complicat si indelungat de crestere a eficientei si de schimbare a filozofiei de productie.

Evident, Toyota nu este singurul producator care are o abordare globala a businessului sau.

Ford Motors, care se reorganizeaza dupa pierderi de miliarde de dolari in ultimii ani, isi restructureaza dezvoltarea de produse astfel incat sa foloseasca aceleasi subansamble sau aceleasi platforme pentru majoritatea vehiculelor sale produse la nivel mondial.

Dar Toyota are un avantaj asupra rivalilor sai americani, pentru ca a facut deja eforturi timp de decenii intregi ca sa-si ajusteze structura in diferite piete ale lumii.

Toyota priveste introducerea sistemului sau de productie in noul centru de training Motomachi din Toyota City ca fiind la fel de importanta ca mentinerea calitatii sau scaderea cazurilor de rechemari in service, care au afectat compania in ultimii ani.

Un asemenea training este esential in locuri precum China, unde Toyota a descoperit ca unii dintre cei mai noi angajati ai companiei nu condusesera niciodata masinile pe care erau angajati sa le construiasca.

La Motomachi, peste 3.000 de activitati de pe linia de asamblare sunt transpuse in manuale video care ruleaza pe laptop-urile instalate deasupra a 30 de simulatoare de statii de lucru, situate exact in locurile in care ar fi fost in functiune intr-o fabrica adevarata.

Filmuletele prezinta totul, de la modul in care se tine corect un surub pana la cea mai buna pozitie in care trebuie tinut pistolul cu aer comprimat, astfel incat mana muncitorului sa nu oboseasca in cateva ore.

Instructiunile arata si cum e cel mai bine sa stai sau, in unele cazuri, sa te ghemuiesti.

Peretii centrului de productie sunt decorati cu steaguri din tari si din state ale SUA unde Toyota are fabrici, de la Cehia la Virginia de Vest sau Brazilia. Inainte de a pleca, muncitorii semneaza pe steagul tarii lor, iar cel din China este acum acoperit aproape cu totul de semnaturi.

Ideile noi nu sunt aplicate numai cursantilor. La fabrica Tsutsumi a companiei, unde se construieste hibridul electric Prius, Toyota a schimbat modul in care sunt furnizate componentele pe linia de asamblare.

Plafonul fabricii, construit in 1970, a fost eliberat si transformat intr-un vast depozit de piese. Muncitorii de pe platforma fabricii obisnuiau sa aleaga piesele de care aveau nevoie pentru a le instala pe fiecare vehicul din niste cutii aflate langa linia de asamblare si apoi sa le monteze la caroseriile care treceau pe langa ei.

Acum, o echipa de muncitori incarca piesele necesare in niste containere. Cutiile sunt apoi amplasate in caroseriile masinilor, de unde cei ce lucreaza in aceasta linie trebuie doar sa intinda mana dupa piesa de care au nevoie, sa o ataseze la caroserie si sa lase cutiile goale la capatul culoarului dupa ce si-au terminat treaba. Cutiile sunt apoi recuperate si trimise din nou sus pentru a fi umplute.

Procesul este folosit deja la alte fabrici si va face parte din ciclul de productie al noii fabrici Toyota din Mississippi. Prin intermediul lui, costurile cu forta de munca au scazut cu 20%, din doua motive, spune Osamu Ushio, director general al fabricii de la Tsutsumi.

Primul, renuntarea la etapa de alegere a pieselor, a scurtat timpul de training pentru muncitorii sezonieri, care sunt acum o treime din totalul fortei de munca de la Tsutsumi. In al doilea rand, muncitorii japonezi mai in varsta, carora Toyota le-a garantat angajarea pe tot timpul vietii, dar care nu mai pot sa indeplineasca activitatile fizice de construire a masinilor, pot trece la umplerea containerelor.

Aceasta permite Toyota sa foloseasca muncitori mai tineri, adesea cu statut de angajat temporar, care pot lucra mai repede decat cei mai in varsta si la salarii mai mici. Ei castiga de fapt cam doua-treimi din cat castiga un muncitor permanent, adica in jur de 10,50 de dolari pe ora, cu cateva beneficii. „Trebuie sa ne adaptam la mediul in schimbare“, spune Ushio.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
special,
Toyota,
Motomachi,
Watanabe,
Tsutsumi
/special/toyota-se-pregateste-de-locul-i-2429766
2429766
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.