Topul celor mai scumpe costume vandute in Romania

Postat la 22 septembrie 2009 3059 afişări

Un articol din Wall Street Journal conchidea ca, de teama sau in urma unei concedieri, stilul vestimentar si atitudinea legata de el se schimba. Spre exemplu, multi dintre oamenii de afaceri care au ramas fara slujba in urma crizei financiare au inceput sa se imbrace in costum chiar si pentru intalniri neoficiale. La urma urmei, oricand se poate ivi o ocazie de a incheia un nou contract.

Unele dintre cele mai scumpe piese din atelier sunt costumele din matase sau lana si matase si tinutele de ceremonie cu redingote de matase, care costa 1.500 de euro, dar care s-au vandut bine, dupa spusele lui Ciucu. Pentru un costum realizat pe masura este nevoie de minim trei intalniri: intalnirea initiala, cand se iau masurile, prima proba si proba a doua, cand costumul este gata pentru a fi livrat. "Mai pot exista insa si probe intermediare, in functie de complexitatea modelului sau de conformatia clientului, ceea ce poate face ca realizarea unui costum sa dureze intre doua saptamani si 40 de zile", afirma designerul-croitor.

Anual, cateva sute de clienti trec pragul atelierului lui Alexandru Ciucu, multi dintre ei fiind oameni de afaceri. Cea mai mare suma cheltuita de un client la o sesiune de cumparaturi in atelier a fost pana in acest moment de 12.000 de euro.

Brandul autohton Dinasty a lansat la randul sau un serviciu de costume "made to measure", in 2007, in magazinul ALB si NEGRU Exclusive, insa acesta este disponibil si la showroom-ul companiei din Piatra Neamt. Clientii ce doresc un costum pe masura pot alege din tesaturi speciale Zegna si Drappers si din alte modele decat cele din oferta standard Dinasty, pentru preturi ce ajung si la 2.000 de euro. Clientul poate alege sa-si faca un costum din tesaturi cu lana in amestec cu mohair sau matase si sa-l accesorizeze cu butoni din argint cu pietre semipretioase, pantofi si curea din piele de sarpe sau crocodil.

Colectiile "de-a gata" Dinasty se gasesc in magazinele ALB si NEGRU (retea creata de Dinasty impreuna cu designerul Agnes Toma) si in magazinele proprii Dinasty. In magazinele ALB si NEGRU se gasesc in principal tinute de de ceremonie si cocteil, iar in magazinele proprii Dinasty sunt disponibile colectiile business si smart-casual. Linia de business se adreseaza clientilor cu venituri peste medie care platesc pentru o tinuta completa (costum si accesorii) intre 1.000 si 2.000 de lei. Pentru o costumatie de ceremonie (costum, camasa, pantofi, accesorii de gala - vesta si lavaliera sau brau si papion) preturile variaza intre 1.500 si 4.000 de lei, diferenta de pret fiind data in primul rand de materialele folosite pentru costum, camasa si accesorii de gala.

In reteaua ALB si NEGRU exista pentru clientii cu masuri atipice si posibilitatea de a-si realiza costume pe comanda pentru un pret mai mic (mai mare cu 20-40% fata de pretul standard al costumului de pe raft), insa acestia au doar optiunea modelelor si a stofelor realizate in serie de catre Dinasty.

Desi vanzarile pentru costumele de ceremonie au crescut anul acesta, spre deosebire de anii anteriori, s-au vandut totusi mai multe costume cu preturi medii si sub medie, scazand ponderea vanzarilor pentru costumele de top. Schimbarea obiceiurilor de consum, pe fondul crizei financiare, va duce si la o scadere cu aproximativ 20% a cifrei de afaceri in 2009 fata de 2008, estimeaza reprezentantii brandului. Cifra de afaceri a companiei Dinasty, care detine o cota de piata la nivel national de circa 25%, a fost de 6 milioane de euro in 2008.

Insa nu doar pentru costumele realizate pe masura s-au inregistrat anul acesta vanzari semnificative, ci si pentru branduri mai comerciale precum Dior sau Prada. Magazinul italian Mengotti a vandut anul acesta 95% dintre costumele exclusiviste pentru barbati Dolce & Gabbana, cusute cu fir de matase, dar si costume de la Prada, Dior, Neil Barrett sau Etro - cu detalii colorate din casmir si imprimeuri specifice.

Mengotti a adus deja in magazin noile colectii de costume Dolce & Gabbana, Prada, Etro si Gucci pentru sezonul toamna-iarna, caracterizate prin culori puternice, materiale ca velur cu matase, capse si tintetpentru cei mai nonconformisti. Din colectia pentru sezonul rece deja s-au vandut 15% dintre costume, in conditiile in care preturile se situeaza intre 1.000-1.900 de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/topul-celor-mai-scumpe-costume-vandute-in-romania-4911271
4911271
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.