Miliardarul Elon Musk, model pentru Tony Stark
Miliardarul american Elon Musk este pe val. După ce a făcut avere în IT prin dezvoltarea şi vânza-rea serviciului de plăţi online PayPal, Musk a pornit proiecte şi mai îndrăzneţe. Conduce mai multe companii pe care le-a fondat, cele mai importante fiind constructorul de maşini electrice Tesla Motors şi compania de transport spaţial SpaceX. Inginer şi antreprenor, Musk înfiinţează şi dezvoltă companii care răspund unor probleme de mediu, sociale şi economice ale omenirii. Deşi lucrează între 80 şi 100 de ore pe săptămână, Musk are cinci copii şi este sursa de inspiraţie pen-tru personajul Tony Stark în seria de filme Iron Man.
Compania lui Musk a început livrările de Model S în Europa în august şi se pregăteşte pentru ex-porturi către Asia pentru sfârşitul anului 2013.
Un SUV dezvoltat de companie, Model X, ar putea ajunge la vînzare spre sfârşitul anului viitor, spune Musk. Preţul maşinii ar putea fi similar cu cel al lui Model S, a afirmat miliardarul în iulie într-o postare pe Twitter, care între timp a fost însă ştearsă. Pe viitor, Musk se declară „încrezător“ că Tesla va putea produce o maşină cu autonomie de peste 300 de kilometri la un preţ mai accesibil, de circa 35.000 de dolari.
Proiectul unei maşini cu preţ mai mic va necesita deschiderea de noi fabrici în Europa şi Asia, crede Musk. Fabrica din California, singura în prezent, are o capacitate de 500.000 de maşini anual. Musk nu a dat detalii despre valoarea investiţiilor. Compania a deschis recent o mică unitate în Olanda pentru asamblarea de maşini Model S din componente livrate din SUA, maşinile fiind destinate pieţei europene.
În timp ce data intrării în fabri-caţie a SUV-ului electric Model X este certă, momentul lansării producţiei unei maşini mai mici, la preţ mai redus, nu este stabilit. „Cu siguranţă, în cinci ani vom avea o maşină electrică produsă în masă. Vor intra pe piaţă sute de mii de maşini electrice anual“, a declarat miliardarul. Cererea pentru Model S, sedanul de lux propulsat electric, depăşeşte capaci-tatea actuală de producţie a Tesla în pofida preţului ridicat. Automobilul a fost desemnat maşina anului 2013 de către Motor Trend, iar influenta revistă Consumer Reports a acordat calificative ex-celente modelului, considerând că este una dintre cele mai bune maşini testate vreodată.
Tesla a zdrobit testele de siguranŢă. Model S a zdrobit la propriu testele de siguranţă la care a fost supus de către autoritatea de profil din SUA, obţinând punctajul maxim, în timp ce presa care ar fi trebuit să măsoare rezistenţa acoperişului s-a defectat. Maşina a primit un scor general maxim de cinci stele şi un punctaj similar la toate subcategoriile, potrivit unui articol al publicaţiei Bloomberg Businessweek.
„Dintre toate vehiculele testate, respectiv toate modelele aprobate pentru vânzare în Statele Unite, Model S a stabilit un nou record, cu cea mai mică probabilitate de rănire a ocupanţilor“, se arată într-un comunicat al companiei. Mai mult decât atât, maşina a pus în dificultate echipamen-tele şi întregul proces de testare.
Musk a explicat în comunicat şi unele dintre motivele pentru care maşina este atât de sigură. Unul este că nu are un motor voluminos sub capotă, plin de carburant. În schimb, în partea din faţă este portbagajul care atenuează eventualele şocuri, iar motorul electric este montat în partea din spate.
Noi proiecte. Musk, uşor trecut de 40 de ani, nu pare să aibă în plan să se oprească curând. Re-cent, a prezentat detaliile Hyperloop, un concept revoluţionar care ar permite realizarea de călătorii la o viteză aproape supersonică, în condiţii de siguranţă şi la preţuri modice. De asemenea, Musk spune că ar putea dezvolta şi un avion supersonic cu decolare verticală în viitor.
Musk a publicat un document de 57 de pagini despre proiectul Hyperloop, care, dacă va fi im-plementat, ar putea face legătura între Los Angeles şi San Francisco în doar 35 de minute. După părerea lui Elon Musk, acest sistem de transport ar putea atinge o viteză de 1.220 kilometri pe oră şi va fi economic viabil pentru orice distanţă mai mică de 1.500 de kilometri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro