Mai există business pentru console?

Autor: Marius Oncu Postat la 28 noiembrie 2013 407 afişări

Când Sony şi Microsoft au lansat precedenta linie de console PlayStation, respectiv Xbox, Facebook avea mai puţin de 12 milioane de utilizatori, tabletele se refereau la medicamente şi nimeni din afara Apple nu auzise de iPhone. Se întâmpla în urmă cu şapte-opt ani. Peisajul tehnologic care întâmpină lansarea noilor produse ale rivalilor Sony şi Microsoft, PlayStation 4 şi Xbox One, este foarte diferit, dat fiind că smartphone-urile, tabletele şi reţelele sociale, toate abundând de jocuri, fac parte acum din viaţa de zi cu zi a oamenilor.

Ideea de a necesita o versiune specială a consolei, care poate fi foarte scumpă, pentru dezvoltarea de jocuri este una deosebit de negativă pentru dezvoltatorii independenţi (indie), susţine  Kaplan. Multe dintre aceste companii  nu au foarte mulţi bani, astfel că înlăturarea cât mai multor piedici ar fi ideală. Microsoft a anunţat că fiecare Xbox One va funcţiona ca un kit de dezvoltare independent la un anumit moment, însă nu de la lansare.

O astfel de abordare nu este necesară, după ce Google Play şi App Store al Apple au arătat că se pot crea pieţe deschise cu aceleaşi condiţii pentru toţi dezvoltatorii.

MARGARET ROBERTSON - ŞEF PENTRU NEW YORK AL DEZVOLTATORULUI DE JOCURI HIDE & SEEK: „Când PS3 şi Xbox 360 au fost lansate, nu existau iPhone şi Android, Farmville, Zynga, Temple Run sau Plants vs Zombies„.

Experienţa jocurilor era dominată de Microsoft, Nintendo şi Sony. Asta însemna şi nevoia de a utiliza televizorul. Jocurile pe televizor aduc o serie de beneficii, precum confortul pentru perioade mai lungi şi posibilitatea de a fi jucate cu prietenii. Multe persoane - mai ales femeile - resping însă acest format. Pentru mulţi oameni este dificil să petreacă multe ore în faţa televizorului, mai ales pe parcursul săptămânii, când trebuie să meargă şi la serviciu.

De asemenea, între timp au apărut modalităţi diferite de abordare. Apple dictează în prezent în lumea jocurilor aşa cum o făceau înainte producătorii de console. Oamenii s-au obişnuit cu jocuri scurte, private şi chiar fără sunet. În faţa provocării eterne a consolelor de a atrage mai mulţi consumatori, femei şi persoane în vârstă, acesta pare a fi cel mai important câmp de luptă.

Se pot adapta producătorii de console noilor modele de consum apărute de la precedenta generaţie PlayStation şi Xbox? Cum ar putea câştiga jocurile pe consolă? Prin mai multe jocuri scurte. Mai multe jocuri ciudate. Mai multe jocuri pe care oamenii le pot juca împreună stând pe canapea.

La precedenta lansare de console, provocarea era: „Putem să-i transformăm în gameri pe cei care încă nu sunt?„. Acum, provocarea este: „Cum să-i convertim pe jucătorii de pe telefoane la experienţa pe consolă?„.

MICHAEL FRENCH, EDITOR LA REVISTA MCV, DESTINATĂ PERSOANELOR DIN INDUSTRIA JOCURILOR: „Rafturile magazinelor sunt pline de diverse platforme pentru jocuri şi ne-am putea gândi că succesul uneia depinde de canibalizarea cotei de piaţă a alteia. Consider însă că multe, dacă nu chiar toate, platforme pot supravieţui. Jocurile pe smartphone şi tabletă sunt în cele mai multe cazuri sesiuni scurte şi gratuite, mai atractive pentru o persoană obişnuită. Dovada este succesul unor jocuri precum Candy Crush„.

Pe console sunt trei jucători importanţi, Sony, Nintendo şi Microsoft. Capetele de afiş pentru Xbox One şi PS4 vor fi titlurile de acţiune şi cu bugete mari, precum Call of Duty şi Grand Theft Auto. Grand Theft Auto 5 a fost lansarea cu cel mai mare succes pe predecesoarele noilor console şi arată că există încă cerere pentru „jocurile stereotipice„, spune French.

De asemenea, rămâne prezent şi PC-ul. Acesta este, în fapt, platforma cu cea mai puternică creştere în prezent în Marea Britanie, datorită distribuţiei digitale şi faptului că oferta variată face accesibilă o gamă foarte amplă de conţinut. „Aş paria că majoritatea persoanelor care se joacă au acces la software printr-un mix variat de platforme, atât fixe, cât şi mobile. Dacă unele platforme încep să decadă, se va datora probabil greşelilor producătorilor şi mai puţin acţiunilor rivalilor„, afirmă French.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/mai-exista-business-pentru-console-11727658
11727658
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.