Mai există business pentru console?

Autor: Marius Oncu Postat la 28 noiembrie 2013 407 afişări

Când Sony şi Microsoft au lansat precedenta linie de console PlayStation, respectiv Xbox, Facebook avea mai puţin de 12 milioane de utilizatori, tabletele se refereau la medicamente şi nimeni din afara Apple nu auzise de iPhone. Se întâmpla în urmă cu şapte-opt ani. Peisajul tehnologic care întâmpină lansarea noilor produse ale rivalilor Sony şi Microsoft, PlayStation 4 şi Xbox One, este foarte diferit, dat fiind că smartphone-urile, tabletele şi reţelele sociale, toate abundând de jocuri, fac parte acum din viaţa de zi cu zi a oamenilor.

VÂNZĂRI MAI MARI. Ambele companii anticipează o cerere ridicată în preajma sărbătorilor de iarnă. Sony ia în calcul vânzarea a 5 milioane de console PS4 până la finele anului fiscal, în martie. Pentru comparaţie, PS3 a vândut 3,5 mili-oane de unităţi în aceeaşi perioadă în urmă cu şapte ani. Microsoft a refuzat să ofere o perspectivă a vânzărilor pentru Xbox One, dar cererea ar trebui să fie comparabilă, spune Michael Pachter, analist la Wedbush. Pachter anticipează vânzări de 3 milioane de Xbox One până la sfârşitul anului şi de 4,5 miloane până la finele lunii martie.

Preţul ar putea fi unul dintre motivele diferenţei de vânzări. Xbox One, cu senzor de mişcare Kinect îmbunătăţit, costă 500 de dolari, cu 100 de dolari mai mult decât PS4. Generaţia anterioară a consolelor Sony a fost lansată în noiembrie 2006 la 500-600 de dolari, în funcţie de model, în timp ce Xbox 360 costa 400 de dolari.

Cele mai multe jocuri noi au preţuri de 60 de dolari.PS4 a înregistrat vânzări de peste 1 milion de unităţi în primele 24 de ore de la lansarea în SUA şi Canada. „Suntem încântaţi de reacţia fenomenală a consumatorilor. Vânzările rămân foarte puternice în America de Nord şi ne aşteptăm la entuziasm şi la lansarea PS4 în Europa şi America Latină pe 29 noiembrie„, a declarat Andrew House, preşedinte şi director general al Sony Computer Entertainment. Nici Xbox One şi nici PS4 nu asigură compatibilitate cu titlurile pentru consolele anterioare.

Astfel, este o provocare suplimentară pentru cele două companii să-şi convingă vechii clienţi să cumpere noul produs, în loc să păstreze consola pe care deja o au sau să treacă la o tabletă. Interesul pentru noile console va fi ridicat, datorită cererii acumulate pentru noi jocuri, consideră Tony Bartel, preşedinte al retailerului de jocuri video GameStop. În cazul în care nu au cumpărat Nintendo Wii U anul trecut, jucătorii utilizează aceleaşi console încă de dinaintea lansării iPhone. „Există o cerere imensă pentru inovaţie„, afirmă Bartel.

MOMENTE CRITICE PENTRU CELE DOUĂ COMPANII.

Lansările PS4 şi Xbox One vin în momente dificile atât pentru Sony, cât şi pentru Microsoft, potrivit BBC. Sony şi-a înrăutăţit recent prognoza de profit cu 40%, luând prin surprindere investitorii.

Directorul general, Kay Hirai, ar vrea ca vânzările PS4 să semene mai mult cu cele ale diviziei de smartphone-uri şi mai puţin cu rezultatele operaţiunilor de producţie de televizoare, care înregistrează probleme. Microsoft, pe de altă parte, nu a anunţat încă cine îl va înlocui pe actualul şef, Steve Ballmer. Următorul director general a primit deja cereri de la managerul participaţiei cofondatorului Paul Allen să scape de divizia Xbox.

CE SPUN

SPECIALIŞTII

BRIAN CRECENTE - EDITOR LA POLYGON. Pentru mulţi gameri, întrebarea nu este dacă să cumpere una dintre consolele PS4 sau Xbox One, ci pe care dintre acestea, afirmă Crecente pentru BBC. Sony şi Microsoft au luptat de-a lungul anilor din răsputeri pentru a câştiga un număr cât mai mare de gameri. Au făcut asta depăşindu-se cu tehnologie, sisteme mai puternice şi noi modalităţi de a juca. De data aceasta, situaţia este diferită. Noua generaţie aduce o schismă între cei doi producători. În timp ce PS4 se concentrează intens pe jocuri, Xbox One promite un centru de divertisment.

Niciodată până acum alegerea nu a mai fost între două console atât de diferite şi niciodată nu au fost motive mai puternice să aşteptăm să vedem cât de bine îşi respectă promisiunile.

DANIEL KAPLAN - BUSINESS DEVELOPER LA DEZVOLTATORUL SUEDEZ DE JOCURI MOJANG: „Microsoft şi Sony afirmă că noile platforme sunt prietenoase pentru dezvoltatorii independenţi de jocuri şi va fi interesant de urmărit dacă se vor dovedi astfel„. Mulţi dezvoltatori independenţi se plâng însă că par să existe încă piedici semnificative în a obţine kiturile pentru PS4 şi Xbox.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/mai-exista-business-pentru-console-11727658
11727658
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.