Internetul fără „cookies“. Schimbarea majoră făcută de Microsoft, Google şi Facebook
Microsoft, Google şi Facebook fac o mutare care anunţă un transfer masiv de putere în industria publicităţii digitale.
Industria de publicitate va avea astfel şansa de a renunţa la o tehnologie afectată de limitări serioase, notează WSJ.Dezvoltate în anii ‘90, cookie-urile au avut iniţial scopul de a ajuta maga-zinele online să reţină conţinutul coşului de cumpărături al utilizatorului. Tehnologia a evoluat odată cu dezvoltarea serviciilor online şi are acum rolul de a aduna date despre comportamentul consumatorului în browserul web, de la reclamele pe care face click la arii de interes, achiziţii efectuate pe internet sau fragmente de text selectate dintr-un articol.
Companiile de publicitate nu au Însă posibilitatea să determine dacă „urmăresc“ o singură persoană sau un grup de utilizatori care folosesc acelaşi computer, limitare severă care poate cauza anomalii statistice la scară largă. Michael Schoen, vicepreşedinte executiv la com-pania de publicitate Mediabrands, susţine că cel puţin 20% din datele adunate prin cookies sunt imprecise. Volumul de informaţii incorecte este în creştere, deoarece tot mai mulţi utilizatori şterg frecvent cookies şi activează opţiunea „do not track“ (nu urmări) din browsere.
Dispariţia cookies şi implementarea generalizată a sistemelor pe bază de identificare unică a utilizatorului indiferent de dispozitivul folosit pentru a accesa internetul va conduce la concen-trarea fluviului de informaţie în bazele de date ale companiilor mari, precum Google sau Face-book.
Astfel, dacă în prezent sute sau mii de firme obscure de marketing au cules diverse informaţii, mai mult sau mai puţin relevante, despre un anume utilizator, în curând giganţii internetului vor putea construi profiluri în profunzime despre fiecare persoană care le accesează serviciile. Fie-care variantă are plusuri şi minusuri, iar majoritatea utilizatorilor nu vor fi dispuşi să renunţe la serviciile şi aplicaţiile gratis, finanţate prin publicitate, pentru a înlătura efectele secundare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro