Internetul fără „cookies“. Schimbarea majoră făcută de Microsoft, Google şi Facebook

Autor: Vlad Popescu Postat la 07 noiembrie 2013 1355 afişări

Microsoft, Google şi Facebook fac o mutare care anunţă un transfer masiv de putere în industria publicităţii digitale.

Internetul  fără „cookies“. Schimbarea majoră făcută de Microsoft, Google şi Facebook

"Se pregăteşte o mare bătălie. Cel care controlează accesul la informaţie o poate Închiria şi are un avantaj uriaş “, comentează pentru Wall Street Journal Scott Meyer, director general la Evidon, companie specializată în cookies.

Totodată, sistemele pregătite de Microsoft, Google şi Facebook vor fi mai eficiente decât cookie-urile: companiile vor putea aduna informaţii mai exacte şi relevante despre activităţile şi despre comportamentul utilizatorilor.

Schimbarea vine odată cu adoptarea la scară largă a smartphone-urilor şi a tabletelor. Cookies nu sunt în totalitate compatibile cu sistemele de operare şi browserele acestor dispozitive, iar ad-vertiserii cer tot mai multe informaţii despre comportamentul consumatorilor atunci când nu sunt în faţa unui PC.

Microsoft a anunţat În luna octombrie În mod discret, pe blogul companiei, că va oferi part-enerilor din publicitate posibilitatea de a urmări activităţile online ale utilizatorilor de aplicaţii pe platformele Windows 8 şi Windows 8.1, pe tablete şi PC-uri, şi de a livra spoturi publicitare la ţintă.

Microsoft a precizat însă că fiecare client va putea opta să nu participe la sistemul de identifi-care în scopuri de advertising.Sistemul elaborat de companie presupune distribuirea de numere unice de identificare pentru fiecare utilizator, prin intermediul cărora vor fi adunate informaţii de-spre activităţile şi comportamentul consumatorilor, inclusiv în interiorul aplicaţiilor.

Analiştii anticipează că extinderea către smartphone-urile cu sistem de operare Windows Phone şi către consolele de jocuri video Xbox ar fi o evoluţie „naturală“ a sistemului, însă Microsoft nu a comentat încă pe marginea acestor speculaţii.

Compania va putea astfel să construiască, pentru industria de publicitate, pachete de infor-maţie despre utilizatorii săi pe categorii demografice - spre exemplu, amatori de jocuri video sub 40 de ani care urmăresc atent informaţiile din sport.

Apple a introdus în acest an un mecanism similar, care permite advertiserilor să transmită me-saje publicitare la ţintă. Google a sugerat în luna septembrie un sistem asemănător, cu un cod unic de identificare pentru fiecare utilizator. Analiştii consideră însă că proiectul Google ar pro-duce rezultate mult mai complexe şi ar permite companiei să construiască profile mai detaliate pentru fiecare utilizator, urmărind activitatea pe numeroasele platforme operate de gigantul din Mountain View, de la căutare online şi e-mail la browserul Chrome şi sistemul de operare An-droid.

Compania a precizat, într-un comunicat, că numai nişte „îmbunătăţiri de natură tehnologică“, precum un cod de identificare, ar putea „creşte securitatea şi asigura viabilitatea economică“ a internetului.

Facebook a lansat recent un nou serviciu de publicitate care înlocuieşte cookie-urile obişnuite instalate de terţi cu un cookie dezvoltat chiar de companie. Astfel, mesajele publicitare la ţintă vor putea fi afişate pe toate dispozitivele folosite de un utilizator pentru a-şi accesa contul de Face-book.

Totodată, Facebook lucrează la tehnologii 
care vor detecta cum se plimbă cursorul 
mausului pe fiecare site şi dacă un utilizator 
se uită la pagina de Facebook pe smartphone sau tabletă la un moment dat.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/internetul-fara-cookies-schimbarea-majora-facuta-de-microsoft-google-si-facebook-11638425
11638425
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.