Doborârea MH17 creşte presiunea pe umerii lui Vladimir Putin. Conflictul din Ucraina devine internaţional

Autor: Marius Oncu Postat la 30 iulie 2014 306 afişări

Doborârea în estul Ucrainei a avionului malaezian cu 298 de pasageri la bord ar putea marca momentul unei schimbări semnificative în conflictul dintre Rusia, Ucraina şi Occident. În contextul dovezilor puternice că separatiştii proruşi au lansat racheta care a distrus aeronava, presiunea asupra preşedintelui rus Vladimir Putin este tot mai mare.

Doborârea MH17 creşte presiunea pe umerii lui Vladimir Putin. Conflictul din Ucraina devine internaţional

BORUL PE DEASUPRA UNEI ZONE DE CONFLICT

Una dintre întrebările pe care şi le pun mulţi oameni este de ce zboară companiile aeriene printr-o zonă de conflict. Ruta care traversează Ucraina este cea mai eficientă din punctul de vedere al costurilor şi, în consecinţă, cea mai utilizată de liniile aeriene care fac legătura între marile oraşe din Europa şi Asia. Chiar la începutul săptămânii în care a fost doborâtă aeronava malaeziană, autorităţile de reglementare din domeniu considerau încă spaţiul aerian de deasupra Ucrainei ca fiind sigur.

Nici autoritatea din SUA şi nici Eurocontrol din Europa nu au emis avertismente până la momentul accidentului. De asemenea, organizaţia internaţională pentru transport aerian IATA şi cea pentru transport aerian civil ICAO nu au atenţionat companiile că zborurile prin estul Ucrainei ar prezenta pericole. Fără astfel de avertismente, un traseu aerian rămâne în utilizare, a spus un purtător de cuvânt al Lufthansa. n timp ce companiile aeriene fac economii la costul combustibilului dacă aleg ruta prin Ucraina, guvernul de la Kiev încasează taxe pentru avioanele care îi traversează spaţiul aerian.

n general, indiferent de cât de crâncene erau luptele de la sol, avioanele civile care zburau la altitudini ridicate deasupra unor zone de conflict erau considerate în trecut a fi în afara pericolului, întrucât nu puteau fi atinse de majoritatea armelor. Aceasta a fost poziţia oficială până în prezent. Ucraina a început, însă, să pară prea riscantă pentru o serie de companii în urmă cu mai multe săptămâni. Operatori precum Korean Air, Asiana şi Qantas au decis de mai mult timp să evite cu totul Ucraina. Zborurile British Airways către Asia au ocolit constant Ucraina, la fel ca şi cele ale Air France.

Trei sferturi din zborurile obişnuite au continuat însă să treacă pe deasupra Ucrainei până la doborârea aeronavei Malaysia Airlines, inclusiv avioane ale Lufthansa şi KLM. Acum, piloţii cer revizuirea rutelor aeriene la nivel global, întrucât nu sunt considerate justificate zborurile prin spaţiul aerian al unor zone de conflict, precum Siria, Irak şi Afganistan.

TRAGEDIE ÎN MALAEZIA

Faptul că accidentul a lovit Malaysia Airlines este în mod deosebit tragic, scrie Der Spiegel. Compania aeriană avea deja probleme financiare la începutul lunii martie, după care a urmat dispariţia în Asia de Sud-Est a aeronavei MH 370, care a nu a fost găsită nici în prezent. După numai patru luni, avionul doborât în estul Ucrainei pune sub semnul întrebării supravieţuirea operatorului aerian.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ucraina,
rusia,
occident,
vladimir putin
/special/doborarea-mh17-creste-presiunea-pe-umerii-lui-vladimir-putin-conflictul-din-ucraina-devine-international-13002977
13002977
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.