Cum obsesiile lui Larry Page s-au transformat în afaceri pentru Google

Autor: Bogdan Cojocaru Postat la 03 februarie 2016 783 afişări

Larry Page este un lider nonconformist, iar Google, compania pe care a construit-o, a devenit un colos care depăşeşte limitele convenţionalului. Odată cu succesul a venit şi concurenţa pentru Google, iar compania, pentru a continua să crească, trebuie să se transforme. Page are de gând ca prin inovaţie să lase şi mai mult în urmă graniţele convenţionalului.

 Pentru că are o avere de 40 de miliarde de dolari şi pentru că a construit cel mai utilizat site de internet, Page atrage de obicei mulţimi de oameni la evenimentele de tehnologie la care participă. La ediţia de anul trecut a concursului Darpa Robotics Challenge, el era urmat îndeaproape de un personaj care-l ajuta să se ferească de fotografii de ocazie. O astfel de vânzoleală poate enerva pe oricine, dar este în special deranjantă pentru Page, care, din cauza unor probleme la coardele vocale, vorbeşte foarte încet şi uneori foloseşte un microfon la întâlnirile mici.

Acasă în Palo Alto, Page încearcă pe cât de mult posibil să ducă o viaţă normală, conducându-şi copiii la şcoală sau ducându-şi familia la diferite spectacole de stradă din apropiere, spun persoane care l-au văzut la astfel de evenimente. Iar la Google, chiar şi evenimentele care în mod clar nu sunt normale tind să devină ceva obişnuit. Spre exemplu „Tabăra”, un eveniment exclusivist organizat de Google într-o staţiune din Sicilia care i-a avut ca invitaţi printre alţii pe Elon Musk, CEO-ul Tesla Motors şi SpaceX, pe Lloyd C. Blankfein, CEO-ul Goldman Sachs, şi pe Tory Burch, un designer de modă.

Unul dintre oaspeţi, care a cerut să rămână anonim pentru că invitaţii nu ar trebui să vorbească despre întâlnire, povesteşte că a fost surprins de cât de mult timp îşi petrece Page cu copiii săi. Page n-a ascuns niciodată cât de important a fost tatăl său, Carl V. Page, profesor de informatică la Universitatea de Stat din Michigan, în alegerea carierei. Page tatăl a murit în 1996. „Tatăl meu era foarte interesat de tehnologie. Cu el mergeam peste tot în ţară la conferinţe de robotică. Când ajungeam acolo se vedea cât de important este pentru el ca fiul său să meargă la astfel de conferinţe. L-am văzut chiar certându-se cu cineva legat de aducerea la conferinţă a unei persoane care nu are încă vârsta permisă. Iar acea persoană eram eu”, povesteşte Page.

Curiozitatea sa a fost evidentă la tabăra Sci Foo Camp, o conferinţă pe bază de invitaţie sponsorizată de Google, O’Reilly Media şi Digital Science. Evenimentul atipic începe când fiecare din invitaţi, o adunătură eclectică de astronomi, psihologi, fizicieni şi alţi profesionişti, scrie pe un cartonaş ceea ce-i interesează, apoi lipeşte acest cartonaş pe un perete. Aceste note devin baza discuţiilor pe diverse teme variind de la etica în ştiinţă la inteligenţă artificială. Cea mai recentă conferinţă a fost organizată în iunie în campusul Google din Mountain View, California, iar Page a fost acolo în cea mai mare parte din timp. Nu a ţinut discursuri, dar s-a integrat în mulţimea invitaţilor şi a participat la discuţii, ca un invitat obişnuit. Aceasta i-a impresionat pe investitori şi pe informaticieni, dar cercetătorii care au venit din afara Silicon Valley abia dacă l-au remarcat. 

Când vorbeşte în public, Page tinde să transmită mesaje optimiste despre viitor şi despre dorinţa Google de a ajuta umanitatea. În ultimul timp, el a vorbit mai mult despre credinţa lui că afacerile pentru profit pot deveni o forţă a binelui social şi a schimbării. Într-un interviu din 2014, Page a spus că în loc de o organizaţie nonprofit sau de caritate, el ar prefera să-şi lase banii pe mâna unor întreprinzători precum Musk. Bineînţeles, la orice afirmaţie făcută de Page despre bunăvoinţa technocorporatistă a Alphabet se pot găsi mulţi concurenţi şi avocaţi pentru protejarea intimităţii care să întoarcă spatele dezgustaţi. Companii de tehnologie precum Yelp au acuzat Google că acţionează ca un monopol brutal care se foloseşte de supremaţia motorului său de căutare pentru a-i îndrepta pe consumatori spre serviciile Google, chiar dacă aceasta înseamnă să dea clienţilor informaţii mai slabe calitativ.

În Europa, Google se confruntă cu acuzaţii din partea autorităţii antitrust. Compania este anchetată şi în SUA. Însă rezolvarea acestor probleme ţine acum mai mult de Pichai. În noul său rol, Page se concentrează în prezent pe cum să dezvolte o afacere pe baza problemelor pe care le pot rezolva diferitele tehnologii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/cum-obsesiile-lui-larry-page-s-au-transformat-in-afaceri-pentru-google-15019338
15019338
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.