Cat de importanta e coperta pentru cartile electronice
Editiile digitale, promovate de uzul Kindle sau al iPad, ascund copertele cartilor, ceea ce e o pierdere pentru editori, fiindca dispare impactul vizual al graficii si al titlului. Multi cauta scaparea intr-un alt gen de promovare - prin retelele sociale online. Cand prietenii tai anunta pe Facebook, de pilda, ca le place o carte, fie ea in editie tiparita sau digitala, esti tentat s-o citesti si tu.
Chiar si cei mai avizi adepti ai retelelor online se bazeaza pe copertele fizice ale cartilor in lumea reala. Heather E. Johnson, 32 de ani, care scrie recenzii pe blogul ei, "30 de ani si peste... O viata printre carti", a fost recent la unul din meciurile de hochei ale fiului ei, in Glen Burnie, o suburbie din Baltimore, unde a vazut un exemplar din "Strainul" de Diana Galbadon, deschis pe o gradena.
Cand o prietena s-a intors sa-si ia cartea, Johnson a intrebat-o despre ea. "Mi-a spus ca i s-a parut fabuloasa", isi aminteste Johnson. Cum a ajuns acasa, a pus acest titlu primul pe lista ei de carti pe care urma sa le citeasca. "Nu stiu daca as incepe o conversatie cu cineva despre orice daca l-as vedea citind pe un e-cititor", spune Johnson. "S-ar putea sa citeasca ceva despre care nu ar vrea sa stie toata lumea."
Unii editori digitali presupun ca unul dintre motivele pentru care cartile romantice si cele erotice sunt atat de populare in editiile lor electronice este pentru ca e-cititoarele sunt discrete. Copertile cartilor, totusi, conteaza. Holly Schmidt, presedintele Ravenous Romance, editor de carti electronice cu tenta romantica si erotica, spune ca la un moment dat a publicat o antologie de povesti despre femei mai in varsta si barbati mai tineri. Prima editie avea pe coperta digitala imaginea unei femei simple si frumoase. Abia daca a vandut cateva exemplare. Apoi a schimbat coperta online cu una ilustrata cu corpurile musculoase a trei barbati tineri si vanzarile au explodat.
Noua coperta "a luat o carte care era aproape un perdant si a transformat-o intr-un succes de vanzari", spune Schmidt.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro