Care sunt cele mai inovatoare companii din lume, cine investeşte cel mai mult în cercetare şi dezvoltare şi unde se află cele mai multe companii inovatoare

Postat la 08 decembrie 2016 831 afişări

Cele mai inovatoare companii din lume în viziunea Boston Consulting Group

Studiul celor de la Boston Consulting Group, ajuns la a zecea ediţie, arată că deşi inovaţia rămâne o prioritate în cadrul corporaţiilor, managerii devin tot mai neîncrezători în capacitatea de a inova. Un număr de factori îngreunează procesul de inovaţie, astfel încât aceasta trebuie să fie o utilitate imediată.

Astfel, trei sferturi dintre cei 1.500 de manageri chestionaţi au spus că inovaţia reprezintă unul dintre cele mai importante trei aspecte ale businessului pe care îl conduc. Mai mult de 60% dintre aceştia vor investi mai mult în cercetare şi dezvoltare decât au făcut-o în anii precedenţi.

Clasamentul pe 2015 (raportul pe 2016 va fi disponibil anul următor) este dominat de companii din tehnologie şi din industria auto. Pe primele două locuri se află Apple şi Google, organizaţii ce se regăsesc în mod tradiţional în topurile legate de inovaţie, Microsoft ocupă locul 4, Samsung locul 5, iar Amazon ocupă locul 9. Podiumul este însă completat de Tesla, iar Toyota, BMW şi Daimler se află în top 10.

Companiile ce vin din economii aflate în curs de dezvoltare sunt cele care prezintă cel mai mare interes faţă de inovaţie. Majoritatea companiilor puternice din zona BRIC (Brazilia, Rusia, India, China) generează peste 20% din venituri prin vânzarea produselor şi a serviciilor dezvoltate în ultimii cinci ani. Firmele specializate în tehnologii digitale domină topul companiilor inovatoare. Cu toate acestea, doar o treime din managerii care au răspuns consideră că zona de mobile va inova în mod semnificativ industria în care activează în următorii trei ani.

Pe de altă parte, consumatorii văd tehnologia digitală ca un mijloc către o viaţă mai bună. Aceştia îşi doresc mai multă interactivitate pe zona de mobile; pentru mileniali (18-34 de ani), adică miliarde de consumatori, internetul se vede în primul rând pe ecranul unui dispozitiv mobil. Până la sfârşitul anului 2017, conform unui studiu publicat de Gartner, numărul descărcărilor de aplicaţii mobile va ajunge la peste 268 de miliarde.

În ciuda prioritizării procesului de inovaţie şi a investiţiilor în această direcţie, rezultatele se pot lăsa de multe ori aşteptate, remarcă cei de la Boston Consulting Group. Peste 70% dintre managerii chestionaţi consideră procesul de cercetare şi dezvoltare susţinut de companie ca fiind unul „mediu”, în vreme ce 13% văd eforturile companiei ca fiind neconcludente. Cu toate acestea, marea majoritate a respondenţilor îşi doresc ca organizaţia să aibă rezultate mai bune.

Constanţi în inovaţie

Există aşadar companii pe care le regăsim de fiecare dată în topul celor mai inovatoare. Dintre acestea, două se remarcă: Apple şi Google. Sigur, în loc de Google avem acum Alphabet, dar compania este în esenţă aceeaşi. Larry Page este un lider nonconformist, iar Google, compania pe care a construit-o, a devenit un colos care depăşeşte limitele convenţionalului. Odată cu succesul a venit şi concurenţa pentru Google, iar compania, pentru a continua să crească, trebuie să se transforme. Page are de gând ca prin inovaţie să lase şi mai mult în urmă graniţele convenţionalului.

Prin Alphabet, Page face investiţii şi cercetări în domenii variind de la biotehnologie şi producerea de energie la călătorii în spaţiu, inteligenţă artificială şi planificare urbană. Pe 1 februarie, compania ar trebui să facă pentru prima data publice costurile şi veniturile colecţiei de proiecte care nu se încadrează în domeniul principal de activitate al Google.

Ca director general al Alphabet, Page trebuie să descopere cum să transforme profiturile de miliarde de dolari pe care Google le face din publicitate în companii şi industrii noi. Când a anunţat vara trecută reorganizarea, Larry Page a explicat că el şi Sergey Brin, celălalt cofondator al Google, vor face aceasta găsind noi oameni şi noi tehnologii în care să investească, în timp ce Google – acum rebotezat Google Inc., o subsidiară a Alphabet - va fi transformat astfel încât liderii săi să aibă autonomie mai mare.

Cât despre Apple, Tim Cook a reuşit să ducă mai departe cu succes viziunea lui Steve Jobs. Compania din Cupertino nu pare implicată în atât de multe activităţi precum rivalii de la Google, dar aceasta este doar o aparenţă. Apple va inova în continuare şi rămâne, probabil, una dintre companiile care schimbă peisajul tehnologic global.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.