Care sunt cele mai inovatoare companii din lume, cine investeşte cel mai mult în cercetare şi dezvoltare şi unde se află cele mai multe companii inovatoare

Postat la 08 decembrie 2016 831 afişări

Cele mai inovatoare companii în viziunea Fastcompany

Lista celor de la Fastcompany prezintă cele mai multe schimbări de la an la an. Explicaţia, notează cei care au realizat studiul, este că procesul de inovaţie apare rareori ca o constantă în cadrul unei companii - acesta este şi motivul pentru care în clasamentul Fastcompany apar companii mai puţin cunoscute publicului.

Ideile bune sunt captivante, iar afacerile bune sunt sustenabile. Dacă în urmă cu şase-şapte ani companiile se bazau pe publicitate pentru a obţine profit, noile start-up‑uri pleacă de la premisa că utilizatorii trebuie să plătească pentru serviciile primite, fiind astfel bazate pe tranzacţie şi nu pe industria de advertising. Este cazul BuzzFeed, companie ce ocupă primul loc în clasamentul pe 2016, dar şi cazul Uber, start-up ce este evaluat la zeci de miliarde de euro fără să fi avut vreodată profit.

În clasament urmează, după BuzzFeed, Facebook, CSV Health, Uber, Netflix, Amazon, Apple, Alphabet, Black Lives Matter şi Taco Bell. Veţi observa, desigur, că marile corporaţii nu ocupă primele locuri: motivul este că Fastcompany nu foloseşte un algoritm bazat pe investiţii sau cheltuieli cu R&D, ci mai degrabă pe impactul social al acţiunilor derulate de companii.

Pentru a putea fi numită o inovaţie, o idee trebuie să poată fi pusă în practică şi să satisfacă o anumită nevoie, scriu cei de la Fastcompany. În afaceri, inovaţia apare atunci când compania pune în practică aceste idei pentru a satisface cerinţele clienţilor sau propriile sale nevoi. Organizaţiile care creează produse sau tehnologii revoluţionare îşi asumă şi riscuri, pentru că trebuie să creeze, de multe ori, noi pieţe de desfacere.

Starea inovaţiei în 2016, potrivit Thomson Reuters

„Inovaţie” este un cuvânt pe care îl citim şi îl auzim aproape zilnic, dar care are în continuare o doză de mister. Există multe idei despre cum putem face lucrurile să meargă mai repede, mai bine sau mai eficient, însă drumul de la idee la practică este unul lung şi plin de obstacole. De ce are nevoie o companie pentru a deveni cu adevărat inovatoare şi care sunt cele care schimbă lumea de astăzi aşa cum o ştim?

Pentru a alege companiile din Top 100 Global Innovators, cei de la Thomson Reuters folosesc o serie de instrumente pentru a monitoriza patentarea proprietăţii intelectuale, precum Derwent World Patent Index, Derwent Patent Citation Index, Quadrilateral Patent Index şi Thomson Innovation. Pornind de la aceste resurse, companiile sunt evaluate pe baza mai multor criterii, inclusiv volumul de patente pentru invenţii, rata de succes a patentelor depuse, obţinerea protecţiei pentru patente pe pieţele dezvoltate şi influenţa patentelor asupra altor companii.

Anul acesta, cei de la Thomson Reuters nu au mai realizat un clasament propriu-zis, ci s-au concentrat pe starea inovaţiei la nivel global, prezentând domeniile în care elementul de noutate a fost prezent, precum şi regiunile care au luat un avans considerabil din acest punct de vedere.

Astfel, potrivit raportului din 2016 State of Innovation, domeniul cu cele mai multe patente obţinute este cel care include mâncarea, băuturile şi tutunul; urmează apoi industria aerospaţială şi cea producătoare de electrocasnice. Cele mai puţine inovaţii au apărut în ultimii şapte ani în domeniul semiconductorilor, zonă care a evoluat extrem de rapid în anii ’90.

Inovaţia este un factor determinant în ceea ce priveşte creşterea economică şi succesul, scriu autorii raportului. Companiile şi statele care investesc în mod constant în inovaţie, prioritizând cercetarea şi dezvoltarea şi alocând fonduri şi resurse în acest sens, au dovedit un potenţial mai mare de succes decât restul.

Pe măsură ce procesul de inovare este influenţat de digitalizarea lumii în care trăim, este greu de crezut că tendinţele se vor schimba prea curând.

Cele mai inovatoare companii din lume în viziunea PwC

În ultimii ani, prin intermediul sondajului Global Innovation 1000, PwC a stabilit clasamentul celor mai inovatoare companii din lume. Din 2010 până astăzi, Apple a deţinut prima poziţie. Podiumul de anul acesta este completat de Alphabet şi de 3M, în vreme ce majoritatea companiilor şi-au păstrat poziţia în top 10 faţă de anul trecut, mai puţin Amazon şi IBM.

Deşi Volkswagen nu se află în top 10 al celor mai inovatoare companii din lume, potrivit sondajului Global Innovation 1000, compania germană a cheltuit cei mai mulţi bani pe cercetare şi dezvoltare. Grupul german a cheltuit 13,2 miliarde de dolari, în timp ce Samsung a investit 12,7 miliarde, iar Amazon 12,5 miliarde de dolari. Apple, cea mai inovatoare companie, a alocat doar 8,1 miliarde de dolari pentru cercetare şi dezvoltare, ocupând locul 11 din acest punct de vedere.

După Apple, Google şi Tesla, următoarele locuri în clasamentul celor de la PWC sunt ocupate de Samsung, Amazon, 3M, General Electric, Microsoft, IBM şi Toyota.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.