BuzzFeed, compania media care face legătura dintre curcanii vii şi atleţi

Autor: Bogdan Cojocaru Postat la 01 martie 2016 390 afişări

Oricine are cont de Facebook, de Twitter sau de Tumblr îşi poate aminti de haosul pe care l-a creat pe reţelele de socializare rochia alb-aurie sau negru cu alb. Dezbaterile au devenit un fenomen care s-a propagat ”viral„ pe internet. Puţin ştiu însă că ”infecţia„ a fost scopul urmărit de BuzzFeed, o companie americană nonconformistă care stabileşte noi standarde în cursa deja foarte aglomerată şi agresivă dintre jucătorii media.

BuzzFeed, compania media care face legătura dintre curcanii vii şi atleţi

Însă Frank, un „actor“ a cărui faţă de o mobilitate extraordinară şi ale cărui monologuri împiedicate din The Show (the show with zefrank, 2006-2007) au reprezentat standardele pentru primul val de staruri de pe YouTube, primii vloggeri (video bloggeri), conduce o afacere care diferă clar de Hollywood. Nu există pretenţiozitate, poate pentru că Frank a evitat modelul hiperspecializat folosit în producţia tradiţională de video în care scenaristul s-ar putea să nu-l vadă niciodată pe maistrul electronist de pe platou sau să înţeleagă ce face acesta.

Toţi cei de la BuzzFeed Motion Pictures au funcţii care cer mai mute cuvinte pentru a fi descrise, spune Ella Mielniczenko, un scenarist-producător-actor de 24 de ani pentru You Do You, o comedie doar cu femei. „Îmi pot scrie mai bine scenariul pentru că înţeleg cel mai bine cum voi juca. Pot regiza mai bine pentru că ştiu cum mă comport în faţa camerei“, spune ea. Oamenii de la BuzzFeed Motion Pictures sunt organizaţi în echipe, adesea individualizate prin culori, care nu au mai mult de şapte oameni, fiecare dedicată unui anumit gen de material video. Un gen este, spre exemplu, cel care promovează egalitatea rasială. Pentru ca munca să nu devină monotonă, echipele sunt reorganizate la fiecare trei luni. Frank crede că astfel este împiedicată plafonarea procesului creativ, iar producătorii se dezvaţă de anumite obiceiuri. Frank a supravegheat realizarea a peste 7.000 de materiale video în cei trei ani de când Peretti l-a adus la BuzzFeed achiziţionându-i start-up-ul. „Oportunitatea modernă înseamnă neapărat că trebuie să-ţi pui întrebări legat de aproape orice decizie. Chestiuni precum «Ar trebui să punem accentul pe poveste, pe moment sau pe personaj?»“.

You Do You pune accent pe interacţiunea dintre personajele principale, Ashly, Ella, Quinta şi Sara, pe măsură ce acestea explorează momente deosebite din vieţile lor. Firul narativ, cel care face legătura între episoade – spre exemplu o petrecere de nuntă la care sunt invitate toate – aparţine, cel mult, planului secundar. Toamna trecută, BuzzFeed a decis să împacheteze cele 12 episoade ale serialului şi să le vândă pentru 2,99 dolari pe iTunes, prima dată când compania a vândut conţinut direct publicului. Seria a avut un succes fabulos în săptămâna de după lansare.

Planurile BuzzFeed pentru divizia de video inlcud un parteneriat cu tradiţionalistul NBCUniversal al Comcast în preajma Jocurilor Olimpice de la Rio de anul acesta. BuzzFeed a fost invitată să-şi filmeze propriile interviuri şi cu acestea a încălcat din nou regulile. Atleţilor le-au fost puse întrebări aparent prosteşti, cum ar fi „Aţi văzut vreodată un curcan viu?“, după care în studio a fost eliberată o pasăre vie. Reacţiile atleţilor au fost surprinse de camerele de filmat, iar rezultatul este „un video despre care ei cred că ma fi mega-vi (megaviral)“, spune CEO-ul NBCUniversal Steve Burke. Omul recunoaşte că nu mai auzise până atunci termenul „mega-vi“.

Atmosfera pare haotică la BuzzFeed Motion Pictures, ca şi cum în fiecare zi crurcanii aleargă prin platou. Exact aşa vrea Peretti să fie. „Este greu să fii creativ dacă faci parte dintr-o organizaţie puternic structurată. Este greu pentru oameni să facă lucruri noi fără autonomie şi libertate.“ Filosofia de conducere a lui Peretti izvorăşte din anii în care a fost profesor şi din vremurile în care sora sa mai mică se străduia să devină un star al comediei. „Cei mai buni profesori nu spun doar «comunic bine cu elevii», ci îşi schimbă modul în care comunică. Ei se gândesc la o nouă curiculă, care să-i entuziasmeze pe copii.“ Cât despre sora sa, ajunsă, cum a şi vrut, star de comedie şi de care clar este foarte mândru, Peretti spune a învăţat de la ea „că atunci când o glumă nu prinde la public, actorii vor încerca să o spună în alt mod“.

BuzzFeed este visul lui Peretti, modelat de curiozitatea sa fără margini. În liceu a strâns bani făcând muncă de grădinar, pentru a cumpără un  calculator Macintosh. A descoperit navigatorul Netscape în studenţie, iar după ce a terminat facultatea a fost la un interviu la un start-up de tehnologie. A decis însă că un job de 24.000 de dolari pe an ca profesor de informatică la o şcoală privată din New Orleans ar fi mai interesant. A aterizat în cele din urmă la MIT Media Lab, unde a dezvoltat un software de predare şi învăţare pentru cursuri şcolare. Cofinanţarea The Huffington Post în 2005 a reprezentat intrarea lui Peretti în lumea businessului şi start-up-urilor. Un an mai târziu simţea din nou nevoia să-şi ia zborul pentru a experimenta, însă investitorii de la HuffPo au căutat să-l ţină legat, oferindu-i prea puţin capital de pornire. A rămas acolo până în 2011, când  AOL a cumpărat HuffPo cu 315 millioane de dolari. Abia atunci BuzzFeed a devenit principala preocupare a lui Peretti. Acum compania are 1.200 de persoane şi este evaluată la 1,5 miliarde de dolari. Cu toate acestea, Peretti încă o consideră un workshop.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/buzzfeed-compania-media-care-face-legatura-dintre-curcanii-vii-si-atleti-15091508
15091508
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.