BuzzFeed, compania media care face legătura dintre curcanii vii şi atleţi

Autor: Bogdan Cojocaru Postat la 01 martie 2016 390 afişări

Oricine are cont de Facebook, de Twitter sau de Tumblr îşi poate aminti de haosul pe care l-a creat pe reţelele de socializare rochia alb-aurie sau negru cu alb. Dezbaterile au devenit un fenomen care s-a propagat ”viral„ pe internet. Puţin ştiu însă că ”infecţia„ a fost scopul urmărit de BuzzFeed, o companie americană nonconformistă care stabileşte noi standarde în cursa deja foarte aglomerată şi agresivă dintre jucătorii media.

BuzzFeed, compania media care face legătura dintre curcanii vii şi atleţi

Această strategie creează, de asemenea, noi oportunităţi de venit în condiţiile în care servicii precum Facebook,YouTube şi Snapchat caută să demonstreze că pot dirija bani către parteneri care publică direct pe platformele lor. În al patrulea trimestru din 2014, „15% din veniturile noastre au derivat din conţinut video“, spune preşedintele BuzzFeed, Greg Coleman. „În ultimul trimestru din 2015, 35% din veniturile noastre totale vin din video“. BuzzFeed, companie nelistată pe bursă, nu publică detalii despre situaţia financiară, dar dintr-o scurgere de documente din vara trecută s-a putut observa că afacerea creşte cu 200% pe an, că a avut venituri de 100 de milioane de dolari în 2014 şi, ceva rar la startup-urile de internet, că este profitabilă.

BuzzFeed este invidiată de concurenţii din întreaga lume pentru capacitatea magică de a meşteşugi poveşti şi publicitate distribuite la scară largă, fie că este vorba de o rochie albă, aurie sau neagră, de o investigaţie despre şcolile fantomă finanţate de americani din Afganistan, fie că au ca personaj principal un motan bătrân care-şi împarte înţelepciunea pisicească unui pui de pisică – o reclamă la Purina.

Rivalii din lumea media, o lume insulară, au găsit noduri în papură: BuzzFeed imită algoritmul Facebook, sau cumpără reclame pentru a-şi scoate în faţă conţinutul, iar ambele strategii sunt nesustenabile. Lovituri „virale“ precum rochia înşelătoare la culoare sunt noroc pur. Chiar şi branduri tradiţionale precum The Washington Post pot lua faţa BuzzFeed cu sacrificiile lor pentru a atrage trafic. Criticile ignoră ceea ce Peretti, unul dintre cei mai abili observatori ai evoluţiei internetului, a construit. Succesul companiei îşi are rădăcinile într-o cultură dinamică, bazată pe învăţare. BuzzFeed este o buclă continuă de feedback în care toate articolele şi imaginile sunt o intrare pentru operaţiunile sale informatice sofisticate, care apoi informează despre cum BuzzFeed creează şi distribuie publicitatea pe care o produce.

Peretti sintetizează simplu modul în care sistemul său funcţionează: „informaţie, învăţare, dolari“.

Oricine a distribuit un post BuzzFeed pe Facebook poate crede că a înţeles această companie. Dar cel care vrea cu adevărat să înţeleagă ce este BuzzFeed, trebuie să se ducă acolo unde poate privi imaginea întregii companii.  Aşa gândeşte Peretti.

„Dacă învăţăm cu adevărat ce funcţionează pe Snapchat, Instagram, Twitter, YouTube sau Facebook şi învăţăm ce merge în Brazilia sau în Marea Britanie şi găsim o cale de a distribui mai departe aceste cunoştinţe, ar trebui să înţelegem mai bine cum putem face conţinut grozav pe care să-l iubească oamenii.“

Peretti compară secretul succesului BuzzFeed cu o flotă de maşini care se conduc singure: fiercare maşină învaţă de la toate celelalte în timpul mersului, astfel că în cele din urmă toate ajung de mii de ori mai deştepte. Celălalt secret al succesului este o cultură care îmbrăţişează continuu schimbarea dar rămâne fidelă evaluărilor bazate pe date. Este o combinaţie complicată, dar esenţială pentru orice companie care speră să prospere în actualul mediu de afaceri tumultuos.

Un alt membru al echipajului BuzzFeed, pe cât de interesant pe atât de important, este Ze Frank, şeful BuzzFeed Motion Pictures. „Iubesc Hollywoodul. Iubesc filmele. Am crescut cu ele. Iubesc spectacolele de televiziune. Însă modul în care sunt făcute aceste lucruri nu prea mai merge în actualul mediu“, spune el. Echipa sa publică circa 65 de materiale video originale în fiecare săptămână, pentru YouTube, Facebook, Snapchat, dar şi pentru branduri comerciale.

Ironia face ca Frank să spună aceste lucruri dintr-un studio de producţie uriaş de pe celebrul Sunset Boulevard din inima Los Angelesului. Există acolo un studio de sunet, o bucătărie laborator (BuzzFeed Food este unul dintre cele mai mari canale cu temă alimentară de pe Facebook), un depozit de decoruri mare cât un magazin cu vechituri, două apartamente cu dormitoare care pot fi folosite ca platouri de filmare interioare şi un loc undeva pe acoperiş cu o perspectivă fantastică asupra semnului Hollywood. Cu alte cuvinte, BuzzFeed Motion Pictures are tot ce i-ar trebui unui studio de filme tradiţional.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/buzzfeed-compania-media-care-face-legatura-dintre-curcanii-vii-si-atleti-15091508
15091508
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.