Pe-un buton de telecomanda

Postat la 08 aprilie 2008 49 afişări

In ciuda previziunilor rele privind migrarea in masa a spectatorilor de televiziune spre internet, se pare ca de fapt consumul de TV nu scade, ci doar se reorienteaza intre televiziuni.

CINE CASTIGA, CINE PIERDE

Bogdan Prajisteanu constata ca se inmultesc posturile muzicale, de sport, de stiri sau de filme, atat prin intrarea unor statii noi, dar si prin consolidarea celor existente. In ultimul an, PRO TV SA si-a adaugat in portofoliu canalele sport.ro si MTV, trustul Intact a anuntat investitii de 30 de milioane de euro in urmatorul an pentru lansarea televiziunilor Arena TV (sport), Top TV (muzica) si Business TV (economie), iar la sfarsitul lunii martie, trustul Realitatea Media a cumparat Telesport pentru o suma apreciata in jurul a cinci milioane de euro.

Si grupuri internationale, precum NBC Universal, au lansat in ultimele luni posturile Movies 24, Sci Fi Channel si Universal Channel, in timp ce grupul european Iko Media Group va lansa in acest an posturile de filme Crime, Poen!, Series, Reflektor si un canal axat pe fotbal, SportKlubFootball. Marina Dumitrascu de la Brand Connection afirma ca in ceea ce priveste canalele de nisa, lupta pentru audienta este mai acerba, asa incat “vom asista probabil la rasturnari de situatie, in functie de programele cu care posturile vor incerca sa atraga audienta”, desi posturile din top 5 vor ramane neafectate, majoritatea clientilor ramanand fideli posturilor pe care se promovau si in anii anteriori.

Ciprian Stancu, director de vanzari al companiei PRO TV SA, estimeaza ca postul PRO TV va inregistra o crestere semnificativa a veniturilor in 2008, o mare parte datorandu-se partenerilor traditionali, care si-au majorat investitiile in publicitate, dar si aparitiei de clienti noi. Stancu afirma si ca majoritatea clientilor nu sunt dispusi la schimbari importante in ceea ce priveste cheltuirea bugetelor de publicitate dupa doar o luna sau doua de la schimbarea furnizorului de audienta: “Miscarile de bugete in piata vor fi mult mai lente decat evolutia datelor de audienta, iar amploarea acestor miscari va depinde de rezultatele fiecarei statii pe termen mediu (6-9 luni)”, continua Stancu.

Managerul de cercetare al postului Realitatea TV apreciaza ca investitiile in publicitate pot depinde de grilele de programe ale fiecarei televiziuni, de evenimentele in care se implica postul respectiv, dar si de sezon. “Nu cred ca poate fi vorba de castigatori sau de perdanti, ci cel mult de o gestionare eficienta a resurselor”, comenteaza Solange Albu, intrebata ce posturi ar putea sa-si vada afectate veniturile din publicitate ca efect al noilor date de audienta.

Cat priveste postul Acasa TV, Ruxandra Ion spune ca este evident ca noile date de audienta plaseaza postul intr-o pozitie mult mai buna de negociere comparativ cu inceputul lui 2007. “Clientii traditionali aloca acum cote mai mari de bugete, iar clientii noi privesc Acasa din ce in ce mai mult ca pe a doua optiune dupa PRO TV pentru alocarea bugetelor”, spune directorul Acasa TV.

Ruxandra Ion remarca totodata ca investitiile in publicitate nu urmeaza imediat audientele. “Ca in orice piata, exista o inertie pana la adaptarea la noile realitati. Incercand totusi o estimare, cred ca principalul perdant al noilor realitati este TVR, iar castigatori vor fi PRO TV SA, televiziunile mici (Kanal D, National TV) si statiile de nisa.”

Liviu Boitan conchide ca, desi sunt o serie de schimbari vizibile, trecerea la un nou furnizor de date nu a zguduit piata, lucru la care de altfel nici nu se astepta sa se intample. “As crede ca schimbarile de audienta constatate sunt datorate in mai mare masura dinamicii de consum TV (explozia DTH, migratia accentuata a populatiei) decat de schimbarea furnizorului de audienta. Iar investitiile in publicitate vor fi prea putin influentate de aceste schimbari de audienta.”


Cheltuieli mai mari

Cu ochii pe TV

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
TV,
televiziune,
telespectatori,
internet,
audienta
/media-marketing/pe-un-buton-de-telecomanda-2531934
2531934
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.